یک کارشناس محیط زیست به مناسبت روز زمین پاک مطرح کرد:

بیایید به احترام زمین، نهال بکاریم

جوادآباد(پانا) - یک کارشناس محیط زیست به مناسبت روز زمین پاک گفت بیایید به احترام و برای قدردانی از زمین نهال درخت بکاریم و آن را به کودکان نیز آموزش دهیم تا بعد‌ها به این سبک شایسته از زمین قدردانی کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بیایید به احترام زمین، نهال بکاریم

حمزه سلیمی، کارشناس محیط زیست در رابطه با طریقه صحیح روشن کردن آتش در طبیعت بیان کرد: آموختن چگونگی به پا کردن آتش در طبیعت بسیار حائز اهمیت است چراکه بارها دیده‌ایم یک سهل‌انگاری کوچک به نابودی هزاران هکتار جنگل ختم شده است، ما می‌توانیم سنگ‌های گوناگونی را دایره مانند قرار دهیم و آتش را درون آن روشن کنیم و بعد از اتمام کار حتما روی آن آب و خاک بریزیم و از خاموش شدنش اطمینان حاصل کنیم.

این کارشناس حوزه محیط زیست افزود: بهتر است همواره ۱۰ الی ۲۰ لیتر آب همراه خود داشته باشیم و هنگام رفتن از طبیعت ظرف‌ها را کنار درختان نشوییم چراکه مواد شوینده باعث خشک شدن درختان، نابودی حیوانات و از همه مهمتر زمین می‌شود.

سلیمی خاطر نشان کرد: موضوع بحث تکراری است اما بیان‌ کردنش خالی از لطف نیست، برای سلامت زمین بایستی زباله‌های پلاستیکی را در طبیعت رها نکنیم و پس از گردش یا تفریح در طبیعت با خود به شهر برگردانیم و کیسه برای زباله‌ها به همراه داشته باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا شرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار