انتقاد از تبدیل فضای مجازی به جولان‌گاهی برای نقض کنندگان قانون

پردیس (پانا) - مسئول فضای‌ مجازی سپاه شهرستان پردیس‌ در ضیافت افطاری و نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی این شهرستان با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی که فضای‌ مجازی می‌تواند با خود به همراه داشته باشد، گفت منتشر کردن تصاویر و مطالب‌ نامناسب درخصوص باشگاه‌های ورزشی در فضای مجازی از جمله این موارد به شمار می‌رود، همچنین مشکلاتی که گاه در زمینه اجاره منازل و باغات به افراد مشاهده می‌شود از دیگر مواردی است که در این مقوله جای می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از تبدیل فضای مجازی به جولان‌گاهی برای نقض کنندگان قانون

داوود عباسی با اشاره به اینکه متاسفانه فضای مجازی تبدیل به جولان‌گاهی برای افرادی شده است که با قانون آشنایی نداشته یا آن را نقض می‌کنند، از راه‌هایی که می‌توان از فضای مجازی به درستی بهره‌برداری کرد آگاهی کافی ندارند، تصریح کرد: براین اساس جلسات متعددی با محوریت مسائل مربوط به فضای مجازی در فرمانداری شهرستان پردیس برگزار می‌شود. به طور مثال خروجی برخی از آنها این بوده، مصوبه‌هایی مدنظر قرار گیرد که براساس آن مردم بیشتر به سمت فعالیت‌هایی مانند کتابخوانی سوق یابند.

آموزش دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری

در این جلسه سیمین رهبریان، مسئول خبرگزاری پانا شهرستان پردیس با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئولیتی که این رسانه بر عهده دارد، آموزش نسل جوان بوده و براین اساس آموزش‌ و پرورش در قالب برنامه آموزشی جانبی سعی دارد به دانش‌آموزان علاقمند به رشته خبرنگاری آموزش‌های لازم را ارائه دهد، اظهار کرد: براین اساس علاقمندان می‌توانند برای برخورداری از این آموزش‌ها در دوره‌های تعریف شده ثبت‌نام کرده و در زمینه تهیه و تولید خبر، آموزش ابتدایی ببینند.

وی ادامه داد: این امکان، هم می‌تواند دانش در این حوزه را به علاقمندان انتقال دهد و هم شرایطی را رقم خواهد زد که دانش‌آموزان گام‌های اولیه برای قدم گذاشتن در یک حرفه خاص را بردارند. ضمن اینکه موجب می‌شود تا کمتر درگیر مسائل نامناسبی شوند که از سر بیکاری در اوقات فراغت توجهشان را ممکن است به خود جلب کند.

رهبریان با تاکید بر اینکه معضل اصلی این روزهای نوجوانان و جوانان مقوله اوقات فراغت آنها است، تصریح کرد: در صورتی که برای اوقات فراغت به درستی برنامه‌ریزی شود می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در آینده جلوگیری کند. این در حالی بوده که در این شهرستان فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت این گروه‌های سنی وجود ندارد. بنابراین می‌توان با طراحی و ساخت فضاهایی مشخص بسترهای لازم جهت شناسایی علاقمندی‌های خود توسط افراد را فراهم آورده تا به این ترتیب مانع از هدر دادن وقت و صرف بی‌رویه زمان در فضای مجازی توسط آنها شد.

دانش‌آموز خبرنگار: ماریا جهان‌تیغ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار