سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش:

هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از افزایش کیفیت آموزش و توجه به سطح ارتقاءو جایگاه معلمان در لایحه رتبه‌بندی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عباس نجار، در گردهمایی مدیران و معاونین مناطق 21 گانه این استان در اردوگاه شهید منتظری شهریار، گفت: آموزش و پرورش در مناطق شهرستان‌های استان تهران، سرآمد کل کشور بوده و با توجه به سابقه خدمتی در این مجموعه به عینه می‌دیدم که بسیاری از همکاران به صورت ویژه کار می‌کنند.

وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، بیان کرد: شهرستان‌های استان تهران همیشه در جذب نیرو دچار یک مظلومیت خاص است و این وضعیت هنوز هم ادامه دارد.

یک مرحله‌ای شدن نقل و انتقال فرهنگیان

این مقام مسئول از یک مرحله‌ای شدن سامانه نقل و انتقالات خبر داد و افزود: دیگر چیزی به اسم نقل و انتقال اضطراری نخواهیم داشت و نقل و انتقال فقط یک بار و آن هم به صورت سیستمی انجام می شود.

وی ادامه داد: در سامانه نقل و انتقالات افرادی می‌توانند اقدام کنند که سابقه بالای ۱۰ سال خدمت داشته باشند تا بتوانند داخل استان منتقل شوند و در خصوص انتقال از استان به سایر استان‌های کشور شرط لازم، حداقل داشتن ۱۵ سال سابقه کار است.

نجار افزود: در هر استان به تعدادی که نیرو خارج می شود باید نیرو وارد شود تا توازن نیرو در استان حفظ شود و این به گونه‌ای در سامانه نقل و انتقالات طراحی شده که اگر استان دیگر در همین جنس و رشته نیاز به نیرو داشت امکان جا به جایی وجود داشته باشد.

وی در خصوص نقل و انتقالات درون استانی نیز گفت: نقل و انتقالات از شهرستان یا منطقه‌ای در یک استانی به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر در همان استان بر عهده اداره کل آموزش و پرورش آن استان است، ولی مجموع نقل و انتقالات در سطح استان‌های کشوری بر عهده مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش است.

25‌ هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان آماده تدریس در مدارس کشور

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و اموراداری وزارت آموزش و پرورش، در خصوص دوره تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و حضور آنها در مدارس اظهار کرد: سر جمع ۲۵ هزار نفر ورودی در سال ۹۷ داریم و خوشبختانه تدابیری اندیشیده شده که این دانشجویان که ۳ سال اول را در دانشگاه مشغول به تحصیل بودند، سال آخر را در آموزش و پرورش هم به عنوان دوره کارورزی و هم معلم کلاس درس مشغول به کار باشند.

چالش‌انگیز بودن نیروهای خرید خدمات آموزشی

عباس نجار، افزایش نیروهای خرید خدمات آموزشی در این وزارت خانه را چالش برنگیز دانست و گفت: بار مالی این نیروها برای آموزش و پرورش زیاد است و با وجود پرداخت حدود شش میلیون تومان ماهانه برای هر فرد، کمتر از نصف هزینه پرداختی به دست معلم می‌رسد که این اتفاق ناپسند است.

به روز شدن پرداخت حق‌التدریس معلمان

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که امکان ایجاد ظرفیت حق‌التدریس برای معلمان رسمی و پیمانی و بازنشسته وجود دارد که هم به شرایط موجود کمک می‌شود و هم تجربه معلمی این نیروها کیفیت آموزشی را حفظ خواهد کرد و با این اوصاف به صورت کلی در خصوص ساماندهی نیروها مشکلی نخواهیم داشت.

نجار از نشست با کانون بازنشستگان خبر داد و افزود: در مقطع ابتدایی می‌خواهیم از ظرفیت حق التدریس تمام وقت بازنشستگان استفاده کنیم که قرار است به زودی نتیجه را کانون بازنشستگان اعلام کند.

وی به محدودیت 14 ساعته استفاده از نیروهای بازنشسته برای تدریس اشاره و از طرحی خبر داد که در آن علاوه بر این 14 ساعت، 6 ساعت هم به عنوان راهبر آموزشی از تجربه بازنشستگان استفاده خواهد شد که حق‌الزحمه آن به عنوان فعالیت خیری داوطلبانه همکار بوده و یا توسط بخش خیرین تامین خواهد شد.

وی همچنین به پرداخت به روز حق‌التدریس اشاره کرد و افزود: از ماه پیش رو، پرداخت حق‌التدریس‌ها ماه به ماه انجام می‌شود و معوقه حقوق گذشته نیز به صورت همزمان با حقوق پیش روی آنها پرداخت خواهد شد و رویکرد به این سمت است که همه پرداختی‌ها به روز شود.

تقدیم نسخه نهایی طرح رتبه‌بندی معلمان جهت اجرا به هیئت دولت

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر طرح رتبه‌بندی در میزان حقوق افرادی که مشمول بازنشستگی می شوند، افزود: افرادی که مشمول بازنشستگی می‌شوند و به لحاظ قانونی امکان ادامه خدمت شان بعد از خدمت سی ساله وجود دارد دعوت می‌کنیم فعالیت کاری خود را ادامه داده و علاوه بر کمک در بخش ساماندهی نیرو بتوانند از مزایای رتبه‌بندی در دوران خدمت و ایام بازنشستگی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: آخرین نسخه تدوین شده یعنی نگارش بیست و پنجم طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، جهت عملیاتی شدن به هیئت دولت تقدیم شد.

این مقام مسئول، از برگزاری جلسات متعدد جهت بررسی و تدوین طرح رتبه‌بندی فرهنگیان با حضور همه اقشار موثر و نخبگان حوزه تعلیم و تربیت خبر داد و در خصوص جزئیات این طرح گفت: با توجه به ذینفع بودن 970 هزار نفر در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان چیزی که در این طرح دیده شد، این بود که یک شمولیت عام داشته باشد و همه فرهنگیان بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است

نجار، هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی را کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و افزود: نگاه باید در آموزش و پرورش به سمتی پیش برود که یک همکار برای ارتقاء از رتبه‌ای به رتبه بعدی، برخی از صلاحیت‌های لازم را به دست آورد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه به کار بگیرد و در کنار این رتبه بندی به مراتب بحث معیشتی همکاران نیز دنبال خواهد شد.

وی گفت: کمترین میزان افزایش حقوق در این طرح یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و بیشترین میزان افزایش مبلغ ۹ میلیون تومان، در آخرین رتبه خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد و معوقه چند ماه گذشته در فواصل زمانی پیش رو پرداخت خواهد شد و در ضمن اثر آن مشمول پاداش و حقوق بازنشستگی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به شامل شدن طرح رتبه‌بندی به نیروهای اداری شاغل در ادارات آموزش و پرورش، تصریح کرد: کارکنان اداری که رسته آنان آموزشی و فرهنگی شاغل در پست اداری است مشمول این طرح می‌شوند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و اموراداری وزارت آموزش و پرورش، گفت: دانشجویان متعهد خدمت، نیروهای خدماتی و نیروهای استخدام در رسته اداری، سه گروهی هستند که مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار