وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

تقویت پایه آموزش در مناطق آزاد

دانش‌آموزان باید به گونه‌ای هدایت شوند تا در رشته‌های خدمات و صنایع در این مناطق جذب شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت انتقال دانش فنی یکی از وظایف مناطق آزاد است و باید پایه آموزش در این مناطق تقویت شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت پایه آموزش در مناطق آزاد

یوسف نوری در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد با بیان اینکه انتقال دانش فنی یکی از وظایف مناطق آزاد است و باید پایه آموزش در این مناطق تقویت شود اظهار کرد: مناطق ویژه تجاری با پیاده سازی دانش فنی، اشتغال و صادرات را خواهند داشت.

وی افزود: پوشش تحصیلی باید در این مناطق صد در صد باشد و برنامه های ترمیمی برای تحقق عدالت تربیتی داشته باشیم.

نوری بیان کرد: دانش‌آموزان باید به گونه ای هدایت شوند تا در رشته های خدمات و صنایع در این مناطق جذب شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر وجود هنرستان‌های دانش بنیان در مناطق آزاد افزود: این ظرفیت در این مناطق وجود دارد که بتوان مسئولیت اجتماعی شرکتی را در افراد تقویت کرد.

وی عنوان کرد: تربیت نیروی معلم و ایجاد وحدت مدیریت مدارس موضوع انعقاد دو تفاهم نامه امروز است که با جدیت بر روی این دو تفاهم نامه کار خواهیم کرد.

آموزش و پرورش باید در مناطق آزاد در اولویت باشد

گفتنی است در ابتدای این مراسم احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش نیازمند بروزآوری مدیریت و روش های آموزشی و تربیتی است مناطق آزاد یک ظرفیت ویژه فرهنگی هستند که رویکرد مدیران در سال های قبل توسعه اقتصادی بوده است.

وی افزود: توسعه اقتصادی بدون توجه به توسعه فرهنگی‌ ممکن نیست مطالبه سرمایه گذاران امروز برخورداری از آموزش و پرورش باکیفیت است تحقق این مطالبه نیازمند در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در مناطق آزاد و تجاری است.

محمودزاده بیان کرد: در این راستا در آموزش و پرورش به دنبال توسعه روابط با این مناطق هستیم آمادگی داریم با استفاده از راهکارهای سند تحول بنیادین و راهبردهای موجود با اهداف ارزشمندی این موضوع را پیش ببریم.

معاون وزیر افزود: اکنون در ۷ منطقه آزاد ۲۳۰ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار و ۸۲۷ معلم در ۱۵۹۰ مدرسه و ۹ هزار و ۱۷۴ کلاس درس وجود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار