یک معاون پرورشی در مدارس رودهن:

ضرورت پویایی و خلاقیت مربی در تحقق اهداف تربیتی و مذهبی در مدارس

برای آموزش تربیتی، سخنرانی سر صف برای دانش‌آموزان اتلاف وقت است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی دبستان حضرت زهرا(س) رودهن، تحقق اصولی اهداف تربیتی و مذهبی در مدارس را نیازمند پویایی و خلاقیت مربی در ارائه مطالب به دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پویایی و خلاقیت مربی در تحقق اهداف تربیتی و مذهبی در مدارس

سکینه آقایاری معاون پرورشی و تربیتی دبستان حضرت زهرا(س)، در گفت وگو با پانا پیرامون برگزاری طرحی قرآنی و دینی در این مدرسه گفت: «ماه رمضان با توجه به حال و هوای معنوی اش، فرصت خوبی را در اختیار ما در مدارس قرار می‌دهد که برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی و دینی خود را در مدرسه و بین دانش‌آموزان پیش ببریم به همین منظور شورای مدرسه مصوب کرد زنگی کوتاه از ساعات مدرسه را به آموزش آموزه‌های قرآنی به دانش‌آموزان اختصاص دهیم.»

وی افزود: «در این طرح از اجرای نمایش برای بیان قصه‌های قرآنی، نقاشی و شکل برای آموزش احکام، روایت داستان‌ برای تفهیم و یادگیری بیشتر برخی مفاهیم قرآنی و مذهبی استفاده می‌کنیم، برگزاری کارگاه‌هایی مثل ساخت سجاده، مُهر و تسبیح با گِل و بسیاری موارد دیگر که همگی در جهت آموزش راحت‌تر، ملموس‌تر و عینی‌تر برای دانش‌آموز، به مرحله اجرایی در می‌آید و با مشاهده شور، هیجان و مشارکت فعال دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها، می‌توان مشاهده کرد که تاثیر طرح مذکور در بعد آموزشی و دینی موفق عمل می‌کند.»

آقایاری بیان کرد: «دانش‌آموزان از سخنرانی مستقیم، فقط حرف زدن و دیکته کردن بیزار هستند، بنابراین یک فعال یا مربی تربیتی در مدرسه باید هوشمندانه ابزار‌های دیگر آموزشی مثل همان نمایش را در جهت اهداف طرح‌ریزی شده خود هنرمندانه به کار گیرد، این گونه ابزار‌ها بخصوص در مقطع ابتدایی بسیار تاثیرگذارتر و مفیدتر به ثمر می‌نشیند.»

وی خاطرنشان کرد: «روند تربیتی در مدارس، ایستایی و سکون را نمی‌پذیرد، فعالیت پرورشی در مدارس نیازمند پویایی و سرزندگی است این‌که هر بار برای آموزش یک مفهوم یا یک‌ موضوع راهکار و ایده‌ای جدید ارائه و اجرا شود و صرف بلندگو دست گرفتن و سر صف در وصف و شرح یک موضوع صحبت‌کردن، بی‌شک اتلاف وقت و انرژی و یک کار بیهوده بدون بازدهی تربیتی خواهد بود.»

آقایاری تصریح کرد: رمضان را باید مغتنم بشماریم و با برگزاری و اجرای طرح‌هایی در راستای رمضان و برای دانش‌آموزان، حتی اگر روزه نمی‌گیرند، یک‌سری اصول، مفهوم و ارزش را نهادینه کنیم تا قدم‌‌هایی در جهت تربیت نسلی هرچه بیشتر دینی در مدارس برداریم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار