رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

پرونده‌های قدیمی دادگستری تهران شناسنامه‌دار شوند

تهران (پانا) - رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه اقدامات در پرونده‌های اجرای احکام مدنی نباید مانع تولید و اشتغال شود، گفت باید پرونده‌های مسن و قدیمی دادگستری تهران شناسنامه‌دار شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پرونده‌های قدیمی دادگستری تهران شناسنامه‌دار شوند

به گزارش دادگاههای عمومی و انقلاب تهران، یحیی جعفری در جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه سرپرستان، مدیران و همکاران قضایی و اداری در محاکم تهران در سال گذشته، بر لزوم شناسنامه دار کردن پرونده‌های مسن و قدیمی با شناسایی و پیگیری و تعیین تکلیف آن‌ها تاکید کرد و افزود: طبق دستور رییس کل دادگستری استان، دبیرخانه‌ای برای پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود سرپرستان مجتمع‌های قضایی آمادگی لازم را برای ارسال گزارشات مرتب و مستمر به این دبیرخانه استانی، داشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال و ضرورت نقش آفرینی محاکم تهران برای تحقق شعار سال اظهار داشت: همه مدیران و مسئولان قضایی و اداری باید بیشتر از گذشته فعالیت، همکاری و کمک کنند، به خصوص پرونده‌های اجرای احکام مدنی که منجر به تعطیلی امر تولید می‌شوند، با هماهنگی و مشورت ستاد محاکم باشد تا با تدبیر مدیریتی مانع تولید و اشتغال نشود.

جعفری از سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران خواست در راستای برنامه عملیاتی ابلاغی استان، پیشنهادهای تکمیلی و نظرات اصلاحی همکاران قضایی و اداری را در شعب جمع آوری و حداکثر تا پایان فروردین ماه به ستاد محاکم اعلام کنند تا به استان منعکس شود.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به تاکیدات رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان برای حضور مسئولان و مدیران قضایی در مساجد و محافل عمومی به ویژه نمازجمعه اشاره کرد و افزود: از مسئولان و مدیران قضایی محاکم درخواست می‌شود که با برنامه ریزی و هماهنگی با روابط عمومی و حوزه ریاست ضمن حضور در این محافل با استماع مشکلات حقوقی و قضایی مردم، نسبت به گره‌گشایی و ارشادات لازم اقدام کنند.

جعفری گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده بعد از ماه مبارک رمضان یکشنبه‌های هر هفته برنامه بازدید از زندان‌ها پیش بینی شده و انتظار این است که مدیران و قضات مجتمع‌های قضایی به ویژه قضاتی که تعداد زندانی شعب تحت تصدی آن‌ها قابل توجه است، در این برنامه حضور موثر داشته باشند.

وی به اجرای دقیق و به موقع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، مصوبات شورای معاونین دادگستری استان و محاکم تهران پرداخت و یادآور شد: انتظار می‌رود همه سرپرستان و مدیران در ستاد و مجتمع‌های قضایی تهران، در زمان مشخص مصوبات را پیگیری و اجرایی کنند زیرا پیگیری و اجرای مصوبات و تصمیمات به عنوان یک تکلیف، نقش مهم و بسزایی در ارتقاء عملکرد مجتمع‌ها دارد.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه خطاب به سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران گفت: با توجه به تاکیدات رییس کل دادگستری استان در راستای برنامه عملیاتی ضروری است، کمیته‌های رفع اطاله دادرسی در مجتمع‌ها براساس هدف گذاری صورت گرفته و پیش بینی شده در سال جاری با جدیت تشکیل و پیگیری شود و وضعیت هر شعبه از حیث عملکرد و موانع رسیدگی مورد بررسی قرارر گیرد و از تجربیات قضات مستعد و توانمند نیز استفاده شود.

وی یکی از معضلات جدی محاکم تهران را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: این مشکل باعث شد برخی شعب در محاکم بلاتصدی باشند و دغدغه و پیگیری جدی ما این است که این مشکل در مجتمع‌های قضایی به حداقل ممکن برسانیم تا شعبه‌ای بلا تصدی نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار