رئیس‌جمهوری در دیدار با رهبر انقلاب:

دولت نان مردم و اقتصاد کشور را به مسائل خارجی گره نخواهد زد

مهار تورم از دستور کارهای اصلی دولت است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری گفت برجام یکی از مسائل کشور است اما دولت به هیچ‌وجه نان مردم و اقتصاد کشور را به مسائل خارجی گره نخواهد زد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت نان مردم و اقتصاد کشور را به مسائل خارجی گره نخواهد زد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مقام معظم رهبری، گفتمان دولت را گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر مؤلفه‌های مردمی بودن، عدالت‌خواهی و تحول‌گرایی برشمرد و گفت: سند تحول دولت با همفکری جمع زیادی از صاحبنظران آماده و منتشر شد.

رئیس‌جمهوری «اقدام و عمل» را مهمتر از «برنامه» دانست و افزود: با تأمین گسترده واکسن و همکاری آحاد مردم، با تغییر محسوس شرایط، کسب و کارها مجدداً رونق گرفت و امسال سفرهای نوروزی جهش زیادی داشت.

وی مواجهه خردمندانه با مسئله کسری بودجه ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات دولت در هشت ماه گذشته دانست و گفت: در این مدت تلاش کردیم با افزایش تولید نفت و گاز و افزایش صادرات نفتی و همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی، از کسری بودجه و خلق پولِ منجر به تورم جلوگیری شود.

رئیسی افزایش اختیارات استانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از دیگر برنامه‌های دولت خواند و گفت: مهار تورم از دستور کارهای اصلی دولت است و گزارش‌های مراکز آماری نشان می‌دهد که رشد صعودی تورم متوقف، و روند نزولی آن آغاز شده است.

وی ایجاد شفافیت و برخورد با بسترهای فسادزا را جزو اقدامات و برنامه‌های اساسی دولت برشمرد و گفت: مصوبات سفرهای استانی با اعتبارات و در زمان‌بندی مشخص در حال اجرا است.

رئیس‌جمهوری اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات دولت خواند و خاطرنشان کرد: اقدامات و دستاوردهای دولت حاصل یک کار جمعی میان همه قوا و نهادها است که همچنان به این همکاری و هماهنگی نیازمندیم.

وی مهمترین پروژه دولت را افزایش امید و اعتماد مردم دانست و افزود: با انسجام ملی و اتکاء به داشته‌های داخلی، دشمن ناامید خواهد شد. همچنان‌که بارها گفته‌ایم مذاکره جای خود را دارد اما برجام یکی از مسائل کشور است و به هیچ‌وجه نان مردم و اقتصاد کشور را به مسائل خارجی گره نخواهیم زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار