در جلسه هدایت تحصیلی منطقه ۱۳ مطرح شد:

مشاوران مدارس در هدایت تحصیلی، تاثیرگذارترین مشوق دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پروش منطقه ۱۳ با تاکید بر اهمیت آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان؛ مشاوران متخصص و متعهد را، مهمترین و تاثیرگذارترین مشوق دانش‌آموزان در امر هدایت تحصیلی دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران مدارس در هدایت تحصیلی، تاثیرگذارترین مشوق دانش‌آموزان هستند

جلسه هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم با تاکید بر اهمیت و تاثیر مثبت هدایت تحصیلی در دانش آموزان، با حضور سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳، معاون متوسطه منطقه، کارشناس مشاوره، کارشناس مسئولان مقاطع متوسطه، مدیران و مشاوران مدارس منطقه ۱۳ در هنرستان معصومیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

پروانه شادمانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سپاس و قدردانی از اهتمام مدیران و مشاوران منطقه نسبت به استمرار آموزش در دوران کرونا و با تاکید بر صیانت از سلامت معلمان و دانش آموزان، رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان دارد و مهمترین مسئله ای که فرایند هدایت تحصیلی را تسهیل می کند ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش ‌موزان جهت شناخت استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی های شخصیتی است که بر اساس آن انتخاب و اولویت بندی رشته های تحصیلی صورت خواهد گرفت. هر اندازه دانش آموزان و والدین از عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی اطلاعات کسب کنند انتخاب رشته بهتری انجام خواهند داد.

وی هدایت تحصیلی را در رشد و بهبود مهارت‌های شناختی و رشد اخلاقی فرد تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر هدایت تحصیلی به روش مناسب انجام نشود سبب سرخوردگی دانش آموز، عملکرد ضعیف، تغییر رشته، افت تحصیلی و ترک تحصیل و هدررفتن سرمایه های انسانی و تاثیرات منفی بر متغیرهای اقتصادی و عملکرد کلی شاخص‌های توسعه اجتماعی خواهد شد و این امر اهمیت موضوع هدایت تحصیلی را نشان می دهد.

شادمانی با اشاره به فعالیت منطقه ۱۳ در زمینه هدایت تحصیلی پایه نهم افزود: در ابتدای مهر ماه، کانال هدایت تحصیلی با مشارکت معاونت متوسطه و واحد مشاوره منطقه در بستر شبکه شاد ایجاد شده تا با ارائه بانک اطلاعات جامع مشاغل، دسترسی دانش آموزان به اطلاعات مورد نیاز را تسهیل کنیم.

وی همچنین مشاوران مدارس را جهت داشتن تعامل مثبت و رو در رو با دانش آموزان تشویق و ترغیب کرد.
سرپرست آموزش و پرورش منطقه با تاکید بر اهمیت نقش مشاوران در زمینه هدایت تحصیلی گفت: مهمترین مشوق دانش آموزان در امر هدایت تحصیلی، ارتباط مشاورین متخصص با دانش آموز است.

در ادامه جلسه، احمد اسدی؛ معاون آموزش متوسطه منطقه ۱۳ با تاکید بر اهداف هدایت تحصیلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه گفت: هدایت تحصیلی رویکردی است که همه عوامل مدرسه، دانش آموزان و اولیا را در برمی گیرد و همه در آن مشارکت دارند و در هدایت درست دانش آموزان سهیم هستند. ما باید دانش آموزان را با استفاده از امکانات، تجهیزات و اطلاعاتی که در اختیار داریم و با توجه به علاقمندی به رشته های مختلف، به سمت هنرستان های فنی حرفه ای، کاردانش و دبیرستان ها سوق دهیم.

در پایان مژگان نظری، مسئول واحد مشاوره منطقه ضمن تشکر از تیم هدایت تحصیلی منطقه، خاطرنشان کرد: در فرایند هدایت تحصیلی اگر روند اطلاع رسانی در خصوص انتخاب رشته ها به دانش آموزان با برنامه ریزی و به طور کامل انجام شود در تابستان برای ثبت نام دچار مشکل نخواهیم بود.

او همچنین با توجه به شروع هفته معرفی مشاغل به برنامه های این هفته، مشتمل بر برگزاری نمایشگاه مجازی جهت معرفی رشته ها در کانال شاد و برگزاری نمایشگاه حضوری در هنرستان ها اشاره کرد.

دانش آموز خبرنگار: یکتا گوهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار