مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ما باید جذب دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی را افزایش دهیم

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست کمیته هدایت تحصیلی با اشاره به اهمیت انتخاب رشته صحیح دانش‌آموزان پایه نهم، اظهار کرد انتخاب رشته دانش‌آموزان به طور مستقیم با سرنوشت آن‌ها در ارتباط است‌، بنابراین باید شرایط تحصیلی طوری فراهم شود که دانش‌آموزان بهترین رشته را برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ما باید جذب دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی را افزایش دهیم

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با بیان این‌مطلب که باید تب انتخاب رشته تجربی را در بین دانش آموزان پایین بیاوریم، عنوان کرد: دانش آموزانی که در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند، الزاما پزشک و دندانپزشک و داروساز نخواهند شد و چه بسا پشت کنکور مانده و حتی مسیر زندگی آنها تغییر کند.

محمدی در ادامه با اشاره به آغاز برگزاری امتحانات دانش‌آموزان از خرداد ماه، عنوان کرد: امتحانات نهایی و پایانی دانش‌آموزان از خرداد ماه شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید تا پایان اردیبهشت فرآیند آموزش دانش‌آموزان در مدارس ادامه پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در ادامه اشاره‌ای هم به استقبال دانش‌آموزان استان از حضوری شدن مدارس داشت و گفت: قریب ۹۸ درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر شده‌اند و آن دو درصد باقیمانده در حالت عادی هم ممکن است به دلایل موجهی مثل بیماری غیبت داشته باشند.

در ادامه علی مرادی، معاون آموزش متوسطه استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت انتخاب رشته صحیح دانش‌آموزان پایه نهم، گفت: باید دانش‌آموزان را به سمت هنرستان‌ها سمت و سو دهیم. البته باید با انجام کار فرهنگی و آگاهی اولیا، آنها را به تحصیل در هنرستان‌ها ترغیب کنیم.

مرادی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" خاطرنشان کرد: بر اساس شعار سال باید دانش آموزان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار