واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به ادعای استقلالی‌ها

تهران (پانا) - رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دربی همان طور که قابل پیش‌بینی بود با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به ادعای استقلالی‌ها

به گزارش آخرین خبر، با توجه به فضای مجازی و هجمه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه هم پیش از اینکه کمیته انضباطی اقدام به صدور رای کند مشخص بود که این کمیته هر رایی اعلام کند دو باشگاه موضع گیری می کنند. در نهایت این رای اعلام شد و یحیی گل محمدی که در جریان بازی بعد از گل تساوی آبی پوشان حسابی از دست مهدی سید علی داور مسابقه عصبانی بود جنجال به پا کرد و در نهایت هم کمیته انضباطی وی را به 4 جلسه محرومیت قطعی در لیگ برتر و دو جلسه تعلیقی محکوم کرد.

در شرایطی که گل محمدی معتقد است این کمیته حکم سنگینی برایش در نظر گرفته و باشگاه پرسپولیس هم به کمیته استیناف اعتراض زده اما در آن سوی میدان استقلالی ها حسابی از دست کمیته انضباطی شاکی هستند و مدعی شدند که در بند ب ماده 54 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال آمده که رفتارهایی مثل آنچه گل محمدی از خود نشان داد با محرومیت 6 ماهه باید روبرو شود.

آنها بعد از اعلام رای کمیته انضباطی در بخشی از اعتراضات خود نوشتند" بر اساس باورکردنی نیست که بند ب ماده ۵۴ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال فقط به پانزده تیم لیگ برتر اختصاص دارد و مربی یک تیم حق دارد که به سینه داور بکوبد، ضربه شدیدتری به سینه جلال مرادی ناظر دربی بزند، در راهروی ورزشگاه فحاشی کند و به جای شش ماه، چهار جلسه محروم شود."

در همین راستا خبرنگار ورزشی آخرین خبر از اعضای کمیته انضباطی در خصوص این شائبه ها پرس و جو کرد که یکی از اعضای کمیته انضباطی اعلام کرد بندی که باشگاه استقلال به آن معترض است مربوط به سال 96 است و بعد از آن ماده ای به این بند اضافه شده و کمیته انضباطی با استناد به ان رای خود را صادر کرده است.

این عضو کمیته انضباطی همچنین با انتقاد از هجمه ها تاکید کرد که رای صادره توسط یک شخص تصمیم گیری نشده وکل اعضای کمیته انضباطی در این باره نظر داشته اند. همچنین باشگاه استقلال نمی تواند همان بند ب ماده 54 را به تفسیر خود اعلام کند. در مورد حرکات فیزیکی علیه داور مصداق های زیادی وجود دارد و آنچه که استقلالی ها می گویند دلیل بر درستی تفسیرشان نیست.

این عضو همچنین در خصوص گلایه های باشگاه پرسپولیس مبنی براینکه چرا رای زودتر از اعلام رسمی فدراسیون به بیرون درز پیدا کرده و مدعی هستند که رای زودتر به استقلالی ها اعلام شده، گفت: این دیگر دست کمیته انضباطی نیست. همه اعضای کمیته انضباطی رای را تحویل دبیرکل فدراسیون داده اند و تا زمانی که رای تاییدیه نگرفته کسی از اتاق خارج نشده است. این صحبت ها درست نیست و آنها از کجا می توانند ثابت کند که کمیته انضباطی چنین کاری کرده باشد؟ من فقط تاکید می کنم که به نظر ما رای صادره درست است چون هر دو طرف از آن ناراضی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار