محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

پرسپولیس نشان داده می‌‍تواند غیرممکن را ممکن کند؛ شانس قهرمانی زنده است

استقلال چون پول دارد هر وقت اراده کرد بازیکن خرید/ آن‌ها ۶ امتیاز بیشتر دارند اما هنوز از پرسپولیس می‌ترسند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است الان زمان انتقاد از یحیی گل محمدی نیست و با حمایت می‌توانیم ششمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیریم.

کد مطلب: ۱۲۶۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس نشان داده می‌‍تواند غیرممکن را ممکن کند؛ شانس قهرمانی زنده است

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به توقف پرسپولیس مقابل تیم هوادار، اظهار داشت: «واقعا گاهی اوقات شانس هم با ما یار نیست وگرنه اگر یکی از توپ‌های دقایق اول این بازی به گل تبدیل می‌شد، الان همه از شانس بالای قهرمانی پرسپولیس حرف می‌زدند. فوتبال بالا و پائین زیاد دارد و این پستی و بلندی‌ها را کادر فنی ما خیلی مواقع دیده است. باور کنید فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. شاید ظاهرا قهرمانی را به استقلال تعارف زدیم اما این موضوع صد در صد نیست و هنوز هم شانس قهرمانی داریم و این شانس زنده است، به شرط اینکه در بازی‌های باقی مانده بتوانیم با قدرت پیش برویم و اصلا کاری به تیم حریف نداشته باشیم. باید تمام بازی‌های باقی‌مانده را ببریم، بارها پرسپولیس نشان داده که در مواقع سخت چه کارهای ناممکنی را ممکن می‌کند. الان هم به نظرم بازهم استقلال امتیاز از دست خواهد داد. همان طور که باید به پیکان می‌باخت و شانس آوردند. ما امسال هم مستحق قهرمانی هستیم، 5 سال قهرمانی پیاپی آوردیم و الان هم جزو مدعیان هستیم. فراموش نکنید این تیم مشکلات فراوانی از اول فصل داشته است. همیشه دلیل نمی‌شود تیمی که بهتر است نتیجه بگیرد؛ ما تمام فصل مدعی بودیم. به غیر از بازی‌های اول فصل که از دست دادیم، توانستیم خودمان را جزء مدعیان حفظ کنیم و هنوز هم چیزی تمام نشده است.»

وی ادامه داد: «قبول دارم در خیلی از بازی‌ها امتیازهای مفتی را از دست دادیم با این حال از خیلی از تیم‌های مدعی بهتر بودیم و شکل فوتبالی خوبی ارائه دادیم. البته فراز و نشیب هم داشتیم. مشکل پرسپولیس را تیم‌های دیگر نداشتند و ندارند. خیلی بازیکن از دست دادیم و جابجایی بازیکنان به تیم ما لطمه زد. در فصل نقل و انتقالات پنجره ما بسته شد و بازیکنان خوب جذب تیم‌های دیگر شدند. مشکلات مالی داشتیم اما استقلال هر وقت اراده کرد بازیکن خرید، چون پول دارند. با اینکه استقلال 6 امتیاز از ما بیشتر دارد اما هنوز نگران پرسپولیس هستند و از ما می‌ترسند. ما شانه به شانه و سایه به سایه آن‌ها برای قهرمانی می‌جنگیم. درست است که صد در صد خوب نبودیم اما این‌طور نبوده که خیلی بد بودیم. ما اگر در بعضی بازی‌ها شانس داشتیم با همه ناملایمتی‌ها، الان صدرنشین بودیم. تیم ما در حد بضاعتی که داشت، بسته شد. نتوانستیم بازیکن آن‌چنانی بگیریم چون پول آنچنانی نداشتیم. اما استقلال بعد از از دست دادن 2 مدافعش، 72 ساعت نشده، بازیکن بهتری خرید و جایگزین کرد. هر کادر فنی دوست دارد بازیکن خوب بگیرد اما قبول کنید که در آن مقطع بازیکن خوب بدون تیم نبود.»

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به انتقادات از یحیی گل‌محمدی گفت: «الان موقع این حرف‌ها نیست و هنوز 6 هفته از لیگ باقی مانده و جام حذفی را در پیش داریم. الان وقت زدن یحیی نیست و باید از او و کادرش حمایت کنیم. همه این حرف‌ها با یکی دو برد از بین می‌رود. اگر یکی از توپ‌های ما مقابل هوادار گل می‌شد، الان همه از کار بزرگ پرسپولیس و یحیی حرف می‌زدند. فوتبال است و رو ندارد. ما از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدیم و کسی حرفی نزد. این مسائل هم در روحیه تیم اثر می‌گذارد. باید این‌ها ریشه‌یابی شود. مشکلات تیم ما مشخص است، همیشه دست پرسپولیس جلوی وزارت ورزش دراز است. در ورزش حرفه‌ای نمی‌شود قطره چکانی پول داد و انتظار حرفه‌ای‌گری داشت. مشکلات مدیریتی بیداد می‌کند، شما ببینید چند مدیر در این یک سال عوض کردیم. متاسفانه هیچ زیرساختی نداریم و با این وجود باید الان همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در این 6 هفته تمام تلاش خود را کنیم و بازی‌های باقی‌مانده را ببریم. الان وقت بهانه‌تراشی نیست. یک سری بازی‌ها را بد آوردیم. توپ‌های ما گل می‌شد الان سوالات در مورد شانس قهرمانی ششم بود. اما الان ورق برگشته و نباید ناامید شویم. شک نکنید بازهم استقلال امتیاز از دست می‌دهد اما ما نباید دیگر امتیازی بدهیم.»

محمد پنجعلی در پایان گفت: «فشار روی تیم پرسپولیس متاسفانه زیاد است و بازیکنان ما استرس دارند. بازی‌شان نشان‌دهنده این است که تحت فشار و استرس هستند و نمی‌توانند آن طور که باید بازی کنند. وگرنه پرسپولیس فوتبال را از بقیه تیم‌ها بهتر بازی می‌کند. متاسفانه خیلی از تیم‌ها ضد فوتبال بازی می‌کنند. این تیم‌ها هم بیشترشان مربی استقلالی دارند که برای مساوی می‌آیند. همه جای دنیا در شرایط سخت هوادار و پیشکسوت از تیمش حمایت می‌کند و الان ما باید در این شرایط سخت از پرسپولیس و بازیکنانش حمایت کنیم. در زمان شکست باید پشت تیم باشیم وگرنه تیمی که قهرمان می‌شود، حامی نمی‌خواهد. بچه‌ها می‌دانند با کوچکترین اشتباه‌شان، فضای مجازی پر می‌شود و همه انتقاد می‌کنند. باید الان تمرکز را روی جام حذفی بگذاریم و بعد از آن به لیگ فکر کنیم. نیاز داریم تا از فضای حاشیه‌ها دور شویم و به هدف خود که قهرمانی است، فکر کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار