محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

فوتبال در ایران، حرفه‌ای که هیچ آماتور هم نیست

تیم ملی ایران توانایی صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد

تهران (پانا) - مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تنها راه کمتر شدن مشکلات در فوتبال ایران خصوصی‌شدن فوتبال و واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به مردم است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال در ایران، حرفه‌ای که هیچ آماتور هم نیست

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 و ایجاد توقع صعود از گروه در جام جهانی در بین هواداران تیم ملی گفت: « ابتدا باید یکبار دیگر این صعود را تبریک بگویم اما حقیقت این است که سطح فوتبال ایران از نظر بازیکن آنقدر بالا رفته و خوب است که دیگر نمی‌توان از صعود به جام جهانی چندان شاد شد. ما تیمی را داریم که بیش از 15 بازیکن آن لژیونر هستند و این عدد و رقم خودش نشان می‌دهد بازیکنان ما در چه سطحی حضور دارند.»

وی ادامه داد: «این بچه‌ها توانایی‌هایی بیشتر از این را دارند و من مطمئن هستم می‌توانند از مرحله گروهی هم صعود کنند اما صعود از مرحله گروهی جام جهانی در درجه اول نیاز به آمادگی و امکانات دارد و در درجه دوم خودباروی می‌خواهد. خودباوری در این تیم ملی وجود دارد اما آیا امکانات فوتبال ایران در سطح جام جهانی است و می‌توانند در اندازه استاندارد برای تیم ملی اردو و بازی تدارکاتی فراهم کنند؟ بازی‌هایی که پشت سر گذاشته شد سبک بود اما بحث جام جهانی فرق دارد و تیم‌های قدرتمند جهان در آن حضور دارند و درخشش در جام جهانی نیاز به حمایت ویژه دارد. با این امکانات که کمتر از آماتور است نمی‌توان انتظار داشت اما اگر حمایت لازم صورت بگیرد با این تیم یکدست و جوان می‌توان به صعود امیدوار شد.»

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه درباره مشکلات این تیم و رفت و برگشت یحیی گل محمدی گفت: « این حاشیه‌هایی که ایجاد شده و مشکلاتی که کاملا عیان است فقط یک دلیل دارد که فوتبال در ایران خصوصی نشده است. ادعای فوتبال حرفه‌ای داریم اما حرفه‌ای که هیچ؛ آماتور هم نیستیم. چند سال است فریاد می‌زنیم که تمام جهان فوتبال را به بخش خصوصی داده‌اند و و دولت تنها نقش حمایتی را ایفا می‌کند اما گوش شنوایی وجود ندارد. نباید از جیب مردم برای فوتبال هزینه شود، فوتبال در تمام دنیا درآمدزاست اما در ایران فقط هزینه دارد و برای هزینه هم دو تیم پرهوادار باید دستشان مقابل دولت دراز باشد. آقایان فوتبال دلخوشی این مردم است و مردم با آن زندگی می‌کنند، این دلخوشی را از مردم نگیرید. ما دیدیم بعد از صعود به جام جهانی مردم چقدر خوشحال بودند و به خیابان‌ها آمدند؛ این دلخوشی را با ایجاد حاشیه و دخالت در فوتبال از بین نبرید. بگذارید فوتبال خصوصی شود و مردم خودشان تیم‌های محبوب‌شان را اداره کنند.»

وی در ادامه درباره راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود در فوتبال ایران گفت: «تا زمانی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و مردم واگذار نشوند همین روند ادامه خواهد داشت، چند سال است شعار خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال را می‌دهند اما در حد همین شعار باقی می‌ماند. امیدوارم دولت فعلی شرایطی را فراهم کند که این اتفاق رخ داده و دو باشگاه پرهوادار ایران و آسیا سر و سامان پیدا کنند و کمی از حاشیه‌های تلخ و زننده آنها کم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار