«مرزهای مقاومت» به شبکه مستند رسید

تهران (پانا) - مجموعه مستند 6 قسمتی «مرزهای مقاومت» به کارگردانی وحید فرجی تولید جدید شبکه مستند سیما با محوریت رژیم صهیونیستی چهارشنبه 17 فروردین ساعت 21 از تلویزیون پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
«مرزهای مقاومت»  به شبکه مستند رسید

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، فرجی درباره سوژه این مجموعه گفت: مستند «مرزهای مقاومت» با محوریت تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 و 6 جنگ بزرگ است که بین این رژیم غاصب با کشورهای عربی حاشیه فلسطین نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن رخ داده است. در هر قسمت از این مجموعه یکی از این جنگ‌ها به شیوه‌ای دقیق روایت شده و اتفاقات قبل، حین و بعد از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: اولین جنگ مربوط به سال 1948 و شکل‌گیری اسرائیل است و 5 جنگ‌ بزرگ دیگر «بحران سوئز» در سال 1956، «جنگ 6 روزه» در سال 1967، «جنگ یوم کیپور» در سال 1973، تهاجم اسرائیل به لبنان در سال 1982 (جنگ اول لبنان) و جنگ دوم لبنان مشهور به «جنگ 33 روزه لبنان» را شامل می‌شود.
این مستندساز درباره شیوه روایت خود گفت: بخش قابل توجهی از تصاویر این مجموعه مستند آرشیوی است و در کنار آن کارهای گرافیکی نیز داریم. خوشبختانه توانستیم تصاویر آرشیوی خوبی را با محوریت رژیم صهیونیستی و جنگ‌های آن با اعراب منطقه گردآوری کنیم و بسیاری از تصاویری که در این اثر دیده می‌شود، جدید است.
فرجی درباره تحقیق و پژوهش «مرزهای مقاومت» هم گفت: ساخت چنین مستندی نیازمند تحقیق و پژوهش گسترده‌ای است. به ویژه آنکه پس از استخراج اطلاعات از منابع مختلف، باید آنها را کنار هم قرار داد و راستی‌آزمایی کرد. بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها‌، تحقیق کتابخانه‌ای و ترجمه اطلاعات و اسناد از زبان‌های مختلف بود.
«مرزهای مقاومت» در 6 قسمت 56 دقیقه ای به اهتمام شبکه مستند سیما و مرکز فرهنگی میثاق تولید شده و از این هفته چهارشنبه ها ساعت 21از شبکه مستند پخش می شود.
نویسنده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است و از دیگر عوامل آن می توان به تدوینگر: روح الله قاسمی و علی علایی، ترجمه: محمدباقر اسدی و منصور کیایی، گرافیک و موشن: علی زارعی، گوینده متن: نوید نوروزی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار