نوری تشریح کرد؛

نحوه فعالیت مدارس از فردا

برای جذاب کردن محیط مدرسه، بخشی از فعالیت‌ها با رضایت‌نامه والدین در بیرون از مدرسه صورت می‌گیرد/ارزشیابی پایان سال تحصیلی از کل کتب درسی انجام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش نحوه فعالیت واحدهای آموزشی را از فردا ۱۴ فروردین تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت مدارس از فردا

یوسف نوری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک سیما درباره نحوه فعالیت واحدهای آموزشی از فردا ۱۴ فروردین ماه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن همچنین تبریک به مناسبت از سرگیری تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت حضوری اظهار کرد: یاد شهدا را به ویژه شهدای مدافع سلامت را گرامی می داریم باید از معلمان که خانه خود را به کلاس درس تبدیل کردند و از اولیا تشکر کرد همچنین باید از خیرین، گروه های جهادی و همراه اول نیز برای آماده سازی مدارس و تامین تبلت دانش آموزی در مناطق کم برخوردار و راه اندازی شبکه شاد تشکر کنم.

وی ادامه داد: از دولت برای فراهم کردن زمینه واکسیناسیون نیز تشکر می کنم دانش آموزان و معلمان با درصد قابل قبولی واکسینه شدند. باید از اولیا عذرخواهی کنم که بخش زیادی از تکالیف دانش آموزان برعهده آنان بود. از برخی از دانش آموزان نیز که وسیله ارتباطی نداشتند و بازمانده از تحصیل شدند عذرخواهی می کنم البته برای آنان اقداماتی انجام می دهیم.

آموزش و پرورش نقش بی بدیلی را در تحقق شعار سال دارد

نوری بیان کرد: محور شعار سال، دانش بنیان بودن است که محور آن نیروی انسانی است این دانش بنیان شدن در دوره های کودکی اتفاق می افتد، در این زمان شکوفایی رخ می دهد و بروز آن به صورت عملی در دوران جوانی است. آموزش و پرورش نقش بی بدیلی را در تحقق این شعار دارد برای تحقق این امر باید آموزش کامل داشت.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه آموزش مجازی یک آموزش مکمل است و باید برای دستیابی به این شعار از آموزش حضوری استفاده کرد گفت: بخشنامه بازگشایی حضوری مدارس به استان ها ابلاغ شده و برای هر استان یک معین مشخص شده است. الزامات بازگشایی واکسیناسیون است که اکنون در بین معلمان دز اول 95 درصد، دز دوم 90 درصد و دز سوم 51 درصد اتفاق افتاده است. واکسیناسیون برای دانش آموزان 12 تا 18 سال نیز 92 درصد دز اول و 80 درصد دز دوم اتفاق افتاده است. براین اساس موضوع حضوری شدن مدارس مطرح شد.

محیط مدارس ضدعفونی شده اند

وی افزود: آماده سازی فضای مدارس انجام شده و محیط مدارس ضدعفونی شده اند معلمان نیز برای حضور در کلاس های درس آماده هستند. برای جذاب کردن محیط یادگیری نیز اقداماتی انجام دادیم برای دانش آموزان روزه دار نیز باید انعطاف خاصی انجام شود.

نوری اظهار کرد: برای جذاب کردن محیط مدرسه، بخشی از فعالیت ها با رضایت نامه والدین در بیرون از مدرسه صورت می گیرد فردا نیز در مدارس جشن مختصری خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای جبران افت تحصیلی بیان کرد: 6 ماه پس از کرونا 50 کشور آموزش خود را حضوری کردند براساس اطلاعات یونیسف 96 کشور آموزش حضوری و 10 کشور آموزش مجازی داشته اند. بازگشت دانش آموزان به مدارس باید بالاترین اولویت باشد؛ باید به دانش آموز یاد دهیم در این موقعیت ها از خود محافظت کند.

برای بازماندگان از تحصیل به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی اعتباری را تامین کردیم که اقدامات لازم انجام شود و این دانش آموزان بتوانند با سایر دانش آموزان ارزشیابی شوند

وی ادامه داد: سواد زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت های تربیت است که در سند تحول به آن اشاره شده است؛ واکسیناسیون ما از سایر کشورها بیشتر است و معلمان جز اولین گروه ها بودند که واکسن زدند. عدالت تربیتی زمانی اتفاق می افتد که معلم در کلاس حضور داشته باشد در محیط مجازی این امر اتفاق نمی افتد.

نوری افزود: برای بازماندگان از تحصیل به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی اعتباری را تامین کردیم که اقدامات لازم انجام شود و این دانش آموزان بتوانند با سایر دانش آموزان ارزشیابی شوند.

افزایش سال تحصیلی داریم؟

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: بحث افزایش سال تحصیلی در چند جای قانون آمده است؛ در برنامه درس ملی و یکی از زیرنظام های سند تحول زمان تحصیل تعیین شده است در سال 76 نیز قانون مجلس زمان کلی تحصیل دانش آموزان را تعیین و آن را تا پایان اردیبهشت اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان آموزش از طریق مصوبه شوراها باز گذاشته شده است برای این امر باید مصوبه مجلس بررسی شود هنوز به این نیاز نرسیدیم که سال تحصیلی را افزایش دهیم لذا تلاش داریم از طریق استفاده از ابزارهای الکترونیکی و شبکه شاد این جبران را داشته باشیم.

ساعت بازگشایی مدارس از 7.30 صبح خواهد بود

نوری درباره تغییر ساعات برگزاری کلاس ها نیز بیان کرد: انعطاف در ساعات درسی وجود دارد اما ساعت بازگشایی مدارس از 7.30 صبح خواهد بود؛ در روزهای اول با اختلالات جزیی مواجهیم که به همکاران اعلام کردم این مساله را پیگیری کنند.

وی درباره سرویس ایاب و ذهاب مدارس اظهار کرد: تاکسیرانی در روزهای اولیه بازگشایی به ما کمک می کنند که مشکلات رفت و آمد کمتر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره هماهنگی سرفصل های دروس و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال گفت: ارزشیابی از کل کتاب های درسی انجام می شود؛ در مناطق روستایی و عشایری این اقدام صورت گرفته و مدارس کاملا حضوری بود.

مقدمات بازگشایی حضوری مدارس انجام شده و سامانه رصد و مراقبت از کرونا در اختیار مدیران مدارس است

نحوه بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور

نوری همچنین در ادامه با تاکید براینکه باید همه دانش آموزان معلم داشته باشند درباره نحوه آموزش در مدارس ایرانی خارج از کشور گفت: مدارس ایرانی خارج از کشور تابع مقررات کشورها هستند و براین اساس بازگشایی می شوند.

وی درباره نگرانی والدین از بازگشایی مدارس نیز افزود: مقدمات بازگشایی انجام شده است و سامانه رصد و مراقبت از کرونا در اختیار مدیران مدارس است. امیدوارم در این مدت استفاده بهینه از فرصت را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار