یکی از دانش‌آموزان دبیرستان معصومی لاری:

امیدواریم با بازگشایی مدارس، افت تحصیلی دانش‌آموزان بهبود یابد

تهران (پانا) - حدود دو سال و نیم از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که منجر به تعطیلی مدارس و دور شدن دانش‌آموزان از فضای مدرسه شده است. یکی از دانش‌آموزان ابراز امیدواری می‌کند با بازگشایی مدارس، افت تحصیلی دانش‌‌آموزان تا حدی بهبود یابد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امیدواریم با بازگشایی مدارس، افت تحصیلی دانش‌آموزان بهبود یابد

اکنون با بازگشایی مجدد مدارس، دانش‌آموزان زیادی از این اتفاق خرسند و خوشحال هستند و حس و حال متفاوتی را پس از دو سال و نیم دوری تجربه می‌کنند. تعدادی از دانش آموزان دبیرستان معصومی لاری درباره احساس خود از بازگشایی مدارس به پانا می گویند:«ما دانش آموزان خوشحال هستیم که پس از دو سال و نیم آموزش مجازی، مجدد به کلاس های درس برمی‌گردیم و دوستانمان را می‌بینم.»

آنها درباره نگرانی هایشان عنوان می‌کنند:« این حس خوشحالی با نگرانی خاصی هم در آمیخته شده است. اینکه بعد از دو سال و نیم قرار است به مدرسه بازگردیم، دلشوره و استرسی در ما ایجاد کرده است و همچنین با این تعداد زیاد دانش آموزان که در مدت طولانی در کلاس حضور دارند، ما و خانواده هایمان نگران بیماری کرونا نیز هستیم و واقعا اضطراب مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹ بسیار پریشان کننده است.»

دانش آموزان دبیرستان معصومی لاری درباره مشکلات آموزش در فضای مجازی می گویند:«با غیرحضوری شدن مدارس، اگرچه معلمان درس را توضیح می دادند، اما ما دچار افت تحصیلی شدیم و دروس را به خوبی متوجه نمی شدیم که امیدواریم با بازگشایی مدارس این مسئله تا حدود زیادی بهبود یابد. همچنین آموزش در فضای مجازی مشکلاتی از قبیل ضعیف بودن اینترنت را به همراه داشت که این تحصیل را دشوار می کرد.»

مریم فراهانی؛ یکی از دبیران و مشاور دبیرستان معصومی لاری درباره فواید آموزش حضوری برای دانش آموزان می گوید:« آموزش حضوری از چند وجه به نفع دانش آموز است. ما در چند سال گذشته شاهد افت تحصیلی دانش آموزان بودیم که این می تواند بسیار نگران کننده باشد. همچنین دانش آموزان در آموزش مجازی چندان پایبند به درس و مدرسه نبودند و مطالب را مطالعه نمی کردند و امیدوار بودند که در هنگام پرسش از طریق مراجعه به کتاب درسی و دوستانشان و با تقلب به نمرات خوبی برسند که این موجب می شد تا دانش آموزان دروس را متوجه نشوند و با پایه های ضعیف به مقاطع بعدی راه پیدا کنند. اما با آموزش حضوری تمام این مشکلات تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.»

وی در ادامه درباره آسیب هایی که آموزش مجازی به دانش آموزان وارد کرده است، بیان می‌کند:« آموزش مجازی علاوه بر افت تحصیلی برای دانش آموزان، مشکلات دیگری نیز برایشان ایجاد کرد. از جمله مدت کوتاه کلاس ها بود که برای یادگیری و پرسش و پاسخ در کلاس زمان کمی وجود داشت. همچنین آموزش مجازی برای دانش آموزان، اضطراب و استرس قطعی اینترنت و ارتباط نگرفتن به موقع با دبیر را ایجاد می کرد. از آن سو، دانش‌آموزان ضعیف با مراجعه به سایت ها و کتاب های راهنمای درسی، تکالیف و امتحانات خود را انجام می دادند و نمرات خوبی کسب می کردند که این موجب سرخوردگی دانش آموزان کوشایی بود که خود بسیار تلاش کرده و نمرات خوبی کسب کرده بودند.»

این دبیر و مشاور دبیرستان معصومی لاری درباره آسیب‌های فضای مجازی بر روابط اجتماعی دانش آموزان نیز تاکید می‌کند: «آموزش مجازی موجب شد که بسیاری از دانش آموزان با کاهش ارتباط اجتماعی با همسالان خود مواجه شوند. در آموزش مجازی بسیاری از دانش آموزان خجالت می کشیدند که سوال های خود را در کلاس بپرسند یا نظرات خود را با هم کلاسی های خود به اشتراک بگذارند. این موضوع کم کم شدت گرفت و باعث گوشه گیری برخی از دانش آموزان شد. اکنون‌ با بازگشایی مدارس چنین پیش بینی می شود که این روابط اجتماعی بین دانش آموزان و دبیر مجدد به شکل پویایی برقرار شود و دانش آموزان دوباره با شادی و نشاط در کلاس های درس حضور پیدا کنند.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا عزتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار