معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در آیین بازگشایی فعالیت حضوری مدارس:

نظارت لازم بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تا ریشه‌کن شدن کرونا اهمیت دارد

زنجان (پانا) - معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در آیین بازگشایی فعالیت حضوری مدارس، گفت نظارت لازم بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تا ریشه‌کن شدن کرونا اهمیت دارد و مسئولان آموزش و پرورش و معلمان که عنصر اصلی تعلیم و تربیت هستند با شرایط ایجادشده در تربیت انسان‌های وارسته تلاش کرده و نسل آینده دوستدار میهن و عاشق مکتب اسلام شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نظارت لازم بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تا ریشه‌کن شدن کرونا اهمیت دارد

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: سبک زندگی پس از شیوع کرونا تغییر یافته و بر آموزش‌ و پرورش نیز تاثیر گذاشته است و دو سال است درگیر کرونا هستیم و فراز و نشیب‌هایی را در این مسیر تجربه کردیم، به طوری که مجبور به اعمال محدودیت شدیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا آموزش‌ها مجازی و سپس به صورت ترکیبی برگزار شد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته مدارس و دانشگاه‌های خود را تعطیل نکرده و روند تعلیم و تربیت در آن ادامه داشت.

رفیعی با اشاره به روند نزولی‌شدن همه‌گیری کرونا در کشور، ادامه داد: با افزایش واکسیناسیون در کشور، روند ابتلا در کشور نزولی شد، ولی با این وجود سبک زندگی جدیدی ایجاد شده و زندگی همه اقشار را تحت تاثیر قرار داده که دانش‌آموزان از این مهم مستثنی نیستند.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت فعالیت آموزش و پرورش، بیان کرد: آموزش‌وپرورش و محصول آن که نسل ‌آینده است و این نسل باید آینده‌نگر باشد و امید است که با عبور از این شرایط شاهد بازگشایی مدارس تا پایان سال باشیم.

رفیعی با بیان اینکه همه مدارس در سطح استان بازگشایی می‌شود، یادآور شد: نظارت لازم بر رعایت شیوه‌نامه‌ها تا ریشه‌کن شدن کرونا اهمیت دارد و مسئولان آموزش و پرورش و معلمان که عنصر اصلی تعلیم و تربیت هستند با شرایط ایجاد شده در تربیت انسان‌های وارسته تلاش کرده و نسل آینده دوستدار میهن و عاشق مکتب اسلام شود.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز گفت: همه‌گیری کرونا باعث چالش در بسیاری از ارگان‌ها، نهادهای مدنی و حاکمیتی شد و متاسفانه در آموزش و پرورش نیز اثرات سوئی داشت.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با فروکش کردن مشکل کرونا، با رعایت پروتکل‌ها، شرایطی فراهم شده که با دستور ستاد کرونا، آموزش حضوری اتفاق بیفتد البته این امکان وجود دارد که در صورت بروز مشکل، آموزش‌ها پیگیری شود.

وی افزود: امروز پروژه مهر دیگری در استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و امید است که در حد توان مطلوب باشد و شرایط را برای باقی سال تحصیلی و سال تحصیلی بعد داشته باشیم.

اسماعیلی ضمن تشکر از معلمان که در دوره آموزش مجازی از وقت و امکانات خود استفاده کردند، خاطرنشان کرد: در این بین خانواده‌ها نیز همکاری بسیاری در امر آموزش داشتند که نقش مادران بسیار پررنگ‌تر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار