یک دبیر عنوان کرد:

حضوری شدن مدارس گامی در جهت بهبود کیفیت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، از امروز چهاردهم فروردین، همه مدارس مکلف به آموزش به شیوه حضوری هستند. به گفته یک دبیر ادبیات این مهم گامی موثر در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، سلامتی و تربیت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حضوری شدن مدارس گامی در جهت بهبود کیفیت آموزش و پرورش است

ناهید علیپور، دبیر ادبیات دبیرستان علامه قزوینی منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا درباره حضوری شدن مدارس گفت: «خوشبختانه طبق بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش، مدارس به صورت حضوری به کار خود ادامه می دهند و با حضوری شدن مدارس، ما قطعا شاهد پیشرفت درسی، بهبود سلامتی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان، شکوفایی استعدادها و توانایی های هر چه بیشتر آنان خواهیم بود. هنگامی که دانش آموز و معلم به صورت حضوری و رو در رو با یکدیگر تعامل داشته باشند، فهم و یادگیری آنچه در کلاس توضیح داده می شود؛ برای دانش آموزان خیلی راحت تر خواهد بود و معلم بهتر می تواند مطالب درسی را ارائه دهد و با دانش آموزان به صورت متقابل ارتباط برقرار کند.»

وی افزود: «طی این دو سالی که با توجه به شرایط کرونایی و قرنطینه، آموزش ها به صورت آنلاین برگزار می شد، اکثر بچه ها با پسرفت درسی، اخلاقی، تربیتی و ... مواجه بوده اند و اگر این آموزش های آنلاین ادامه دار باشد می توان پیش بینی کرد که دانش آموزان کم سواد و تا حدودی تنبل شوند و دانسته های آنان نسبت به مقطعی که در آن هستند بسیار کم و کاستی داشته باشد.»

علیپور اضافه کرد: «اگر در سال جدید بتوانیم وضعیت ‌کرونا را کنترل کنیم و آموزش حضوری مدارس ادامه دار باشد، می توانیم سطح سواد دانش آموزان را تا حد قابل توجهی افزایش دهیم. البته دانش آموزان نیز خودشان دوست دارند مدارس حضوری بشود تا هم یادگیری درس برایشان آسان شود و هم اینکه بتوانند با دوستان و معلمانشان ارتباط برقرار کنند و از طرفی با حضوری شدن مدارس ارتباط اجتماعی بین دانش آموزان و معلمان نیز به صورت کامل و جامع برقرار می شود و آنان بیشتر اجتماع و جمع دوستانشان را حس می کنند.»

وی در پایان افزود: «امیدواریم که هر چه سریعتر ویروس کرونا ریشه کن شود و بتوانیم حضور پر شور و پر رنگ دانش آموزان را در مدرسه به طور کامل ببینیم و مدرسه با وجود آنان جانی دوباره بگیرد و بتوانیم آموزش حضوری را در مدرسه ادامه دهیم.»

دانش آموز خبرنگار؛ مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار