معاون بهداشت مرکز بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه:

هیچ یک از باورها برای امتناع از تزریق واکسن، از نظر علمی قابل قبول نیست

فیروزکوه (پانا) - معاون بهداشت فیروزکوه در رابطه با واکسیناسیون گفت اگر چه طبق گزارش سامانه سیب، سامانه یکپارچه بهداشت، ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان واکسینه شده‌اند، اما میزان استقبال و تزریق شهرستان فراتر از ۸۰ درصد است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ یک از باورها برای امتناع از تزریق واکسن، از نظر علمی قابل قبول نیست

موسی صادق‌زاده، معاون بهداشت فیروزکوه گفت: در شهرستان فیروزکوه، چه در دز اول و چه در نوبت‌های دوم و سوم واکسیناسیون، استقبال مردم نسبتا خوب بوده است و تنها تعداد انگشت‌شماری هستند که هنوز اقدام نکردند.

وی افزود: در جمعیت بالای ۱۸ سال تقریبا ۱۱۲ درصد، در دز دوم تقریبا ۱۰۱ درصد و در دز سوم ۵۳ درصد تزریق داشتیم؛ با توجه به اینکه برخی واکسن‌ها سه ماهه یا یک ماهه هستند، زمان مقرر برای تزریق دز سوم مراجعه‌کنندگان هنوز نرسیده است و این در حالی است که افراد غیربومی که در این شهر مهمان بودند نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

صادق‌زاده عنوان کرد: اگر چه هم‌اکنون طبق گزارش سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) تقریبا ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند، اما درصد استقبال شهروندان بیشتر است، زیرا افرادی به استان‌های مجاور مراجعه و واکسن خود را تزریق کردند که در سامانه ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با واکسینه شدن حداکثری جمعیت شهرستان در یک‌ماه اخیر مورد فوتی یا بستری کرونا مثبت نداشتیم و در برخی موارد تنها مراجعه سرپایی با علائم تنفسی، عطسه، سرفه و گلودرد بودند.

معاون بهداشت فیروزکوه بیان کرد: علت عدم مراجعه تعدادی از مردم برای واکسیناسیون، تصورات غلط و اعتقاد نداشتن به واکسن، وجود شایعات در فضای مجازی درباره عوارض واکسن، تصور غلط ایمن بودن بدن در مبتلایان کرونا و عدم نیاز به واکسن پس از بهبودی است که هیچ یک از باورها از نظر علمی قابل قبول نیست.

صادق‌زاده تصریح کرد: برخی خانواده‌ها به دلیل درگیری کمتر کودکان نسبت به بزرگسالان یا به دلیل عدم اطمینان از واکسن برای تزریق اقدام نمی‌کنند. حتی طب سنتی، طب مکمل و کمک‌کننده است و نمی‌تواند جایگزین واکسن شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار