«معلم» رکن اساسی تحول در آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت از صف تا ستاد باید بدنبال تحول در آموزش و پرورش باشند و در این میان معلمان، رکن اساسی این تحول هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
«معلم» رکن اساسی تحول در آموزش و پرورش است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، کلام اله صفری سرپرست آموزش و پرورش استان در ارتباط با مدیران مدارس که از طریق شبکه شاد انجام شد، اظهار کرد هر ارگانی در عصر حاضر باید برای ادامه حیات خود به شاخص هایی مجهز شود.

وی با بیان اینکه نوآوری و پویایی از جمله شاخص های عمده آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: این شاخص زمانی محقق خواهد شد، که برنامه های تحول گرا، بروز و متناسب با مقتضیات زمان طراحی و در کلاس های درس اجرا شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه با عنوان اینکه تمامی عوامل مدرسه باید باید بدنبال تحول گرایی باشند، تصریح کرد: مدیران باید بعنوان افسران تحول در مدرسه برنامه های تحولی را با استفاده از ظرفیت های محلی و ارکان مدرسه برای کلاس های درس طراحی و پیاده کنند.

به گفته صفری، مدیران برای کاهش آسیب های موجود و ایجاد تحول در آموزش و تربیت دانش آموزان باید تحول آموزشی، تربیتی، فکری و انقلابی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به شروع آموزش حضوری در مدارس، گفت: با تدابیر اندیشیده شده، از 14 فروردین ماه با آمادگی کامل به استقبال دانش آموزان خواهیم رفت.

سرپرست آموزش و پرورش استان ادامه داد: خدا را شاکریم که با تصویب ستاد ملی کرونا، از 14 فروردین ماه شاهد شروع آموزش در مدارس بصورت حضوری خواهیم بود و این شروع مجدد، موجب ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان خواهد شد.

صفری معلمانی که در دوران کرونا جان خود را در اثر بیماری از دست داده اند را با عنوان "جهادگران علمی" معرفی کرد و افزود: این مردان و زنان ایثارگر با گذشتن از جان خود، لذت و شیرینی یادگیری را ماندگار کردند.

وی با عنوان اینکه سلامت دانش آموزان یک اصل در آموزش و پرورش است، از مدیران خواست تا تدابیر لازم را برای تامین این سلامتی و کاهش دغدغه والدین بعمل آورند.

سرپرست آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به توجیه عوامل اجرایی مدارس توسط مدیر تاکید کرد و گفت: مدارس باید طبق آیین نامه اجرایی و همچون سال های قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه دهد و از شبکه شاد بعنوان مکمل در فرایند تعلیم و تربیت استفاده شود.

صفری از مدیران مدارس خواست تا طبق ماده 18 نسبت به تهیه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند و هیچگونه هزینه ای از بابت فوق برنامه و سرویس به والدین تحمیل نکنند.

وی ادامه داد: مدارس موظف هستند طبق آیین نامه اجرایی برای ایجاد استانداردهای بهداشتی نظارت خود را بر مسایل بهداشتی بیشتر کرده و جهت تهیه ماسک و مایع ضدعفونی کننده اقدام کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان همچنین خواستار همکاری های لازم مدارس با اکیب های نظارتی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار