آمادگی کامل مدارس استان اردبیل برای شروع آموزش حضوری

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه مدیران مدارس ناحیه2 عنوان کرد مدارس استان برای شروع آموزش حضوری آمادگی لازم را دارند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کامل مدارس استان اردبیل برای شروع آموزش حضوری

کلام اله صفری، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل دراین جلسه ضمن تقدیر از زحمات کلیه مدیران سابق و فعلی آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آماده‌ایم تا یک نشاط یادگیری در آموزش و پرورش ایجاد کرده و شان و منزلت و کرامت انسانی معلمان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قابل مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی نیست، افزود: انسان مخاطب آموزش و پرورش است و با روح و جسم انسان نمی‌شود بازی کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه با روحیه جهادی می‌شود انقلاب فرهنگی در برنامه های آموزشی و پرورشی ایجاد کرد، بیان کرد: در دو سال گذشته آسیب‌های ویران‌کننده‌ای از جمله افت روحی دانش‌آموزان و کاهش شدید کیفیت تحصیلی گریبان‌گیر آموزش و پرورش شده است که امید است با حضوری شدن کامل مدارس این مسائل جبران شود.

صفری گفت: شبکه آموزشی شاد و یادگیری الکترونیکی به عنوان مکمل آموزشی در کنار آموزش حضوری خواهد بود.

وی اقناع‌سازی، اعتمادسازی و اطلاع‌رسانی درخصوص حضوری شدن کامل مدارس به اولیا، دانش‌آموزان و معلمان را از اولویت‌های کاری مدیران دانست و تصریح کرد: تشویق دانش آموزان به زدن واکسن، شناسایی دانش آموزان مشکوک به کرونا و ثبت آنها در سامانه ایران من، رعایت استانداردهای بهداشتی در مدارس و تهیه ماسک و مواد ضد عفونی و همچنین تهویه مناسب کلاس‌ها از دیگر مواردی است که لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی استان دارای دغدغه‌های فرهنگی زیادی است، افزود: بنده به عنوان یک نیروی جهادی و انقلابی و سرباز ولایت، تصمیمات و فرمایشات ایشان را به عنوان فصل الخطاب در دستور کار خود قرار خواهم داد.

کمال اطمینان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز و همچنین بهار قرآن، ماه مبارک رمضان، از مجموع زحمات همکاران در صف و ستاد در سال تحصیلی جاری که در تمامی شرایط آموزشی تعلیم و تربیت دانش آموزان را به پیش بردند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، آموزش و پرورش را خط مقدم اجرای فرمایشات و منویّات ایشان دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان پیشرو و پیشران جامعه دانش بنیان است و بنیاد و بنیان دانش در آموزش و پرورش شروع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل با بیان اینکه بعد از دو سال انتظار، از 14 فروردین ماه تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به صورت حضوری آغاز خواهد شد، اظهار کرد: بنا به نظرسنجی‌های صورت گرفته 77 درصد از خانواده‌ها به حضوری شدن کامل مدارس رضایت دارند.

اطمینان افزود: حضور دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس براساس آیین نامه اجرایی مدارس خواهد بود و مدیران براساس قانون در این خصوص عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار