همراهی بیش از یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

تهران (پانا) - یک میلیون و 150 هزار حامی با مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت از کودکان نیازمند ایران‌زمین را عهده‌دار شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
همراهی بیش از یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال 78 با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و.... آغاز شد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌کنند.

افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می‌شود.

خیرین می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد امام(ره) از محل سکونت ایتام مورد نظر بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام نمایند. بدیهی است گزارش‌های دوره‌ای مربوط به نحوه و میزان وجوه واریزی توسط خیرین جهت آگاهی آنان ارسال می‌شود. همچنین حمایت‌ها و کمک‌های خیرین مبتنی بر نیازهای مددجو از جمله معیشت، تحصیلی، درمانی تعریف می‌شود.

اکنون حدود یک میلیون و 150 هزار حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) را برعهده گرفته و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانیده‌اند. تعداد حامیان طرح اکرام سال گذشته 36 درصد رشد را نشان داد.

حدود 151 هزار کودک یتیم نیازمند تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و سرانه دریافتی کودکان در قالب طرح اکرام ایتام اکنون به حدود 680 هزار تومان رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار