تکمیل فرآیند واکسیناسیون مهم ترین مولفه برای کنترل موج کرونا

گرگان (پانا) - طبق آمار رسمی گردآوری شده از دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، میانگین تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح کشور ۳۳ درصد است که استان گلستان در این بخش با میانگین کشوری فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل فرآیند واکسیناسیون مهم ترین مولفه برای کنترل موج کرونا

ظهور اخیر گونه امیکرون و شیوع فراگیر آن، اهمیت تزریق سومین مرحله از واکسیناسیون را تاکید کرد، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، میانسالان و افرادی که واکسینه نشده‌اند، ممکن است به دنبال ابتلاء به این سویه از ویروس کرونا به نوع شدید بیماری دچار شوند. همچنین تمامی نوجوانان و جوانان علاوه بر تزریق دز سوم واکسن باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به دولت و خودشان کمک‌ جدی کنند.

هر فرد در قبال افراد جامعه خویش مسئولیت هایی بر عهده دارد که رعایت نکردن آن موجب آثار زیان بار و جبران نشدنی خواهد شد. در شرایطی که کشور همچنان درگیر کروناست و هموطنان روزانه از میان ما می‌روند، سهل انگاری در تزریق دز سوم واکسیناسیون درواقع بی مسئولیتی و بی توجهی به زیست اجتماعی تلقی می‌شود و گریبانگیر افراد زیادی خواهد شد.

همواره در تمامی مسائل افرادی هستند که بدون داشتن علم کافی و تخصص درباره موضوعات مهم سعی می‌کنند با اعتماد به نفس بالا نظرات اشتباه خود را به شهروندان تحمیل کنند. این افراد سعی دارند با بی تاثیر جلوه دادن واکسیناسیون مردم را نسبت به زدن دز سوم واکسن بی انگیزه کنند. بهترین کار در برابر چنین افرادی این است که با ارائه آمار، شواهد و مستندات دقیق به آنها ثابت کنیم در حالی که ما واکسینه هستیم شرایط فعلی رقم خورده‌است اما اگر واکسن نمی زدیم معلوم نبود با چه وضعیتی روبه رو می‌شدیم.

در چنین شرایطی که مردم سردرگرم هستند و نیاز به آگاهی های صحیح و سنجیده دارند، به نظر می‌رسد شفاف‌سازی درباره تاثیرات دز سوم واکسن از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و حتی تریبون های مردمی، راهکاری سودمند و اثربخش برای تشویق این افراد به انجام واکسیناسیون است. یعنی شفاف‌سازی درباره بالا رفتن آنتی‌بادی و ایمنی بدن نسبت به بیماری با تزریق سومین دز واکسن ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار