خیریه «دارالاکرام» حامی تحصیل کودکان بدسرپرست

این موسسه، رتبه برتر خیریه‌های فعال استان قم را کسب کرد

قم (پانا) - موسسه‌ خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) و حامی آموزش کودکان فاقد سرپرست موثر، به رتبه‌ برتر در میان خیریه‌های فعال در استان قم دست یافت.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
خیریه «دارالاکرام» حامی تحصیل کودکان بدسرپرست

به گزارش اداره کل کمیته امداد استان قم، در دیدار «منوچهر دهشیری» مدیر خیریه دارالاکرام و «سید‌محمدتقی حسینی» مسئول شورای راهبردی این موسسه با «محسن مسعودیان‌راد» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم، لوح تقدیر با امضای «سید‌مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(‌ره) به همراه هدیه ارزشمندی به موسسه دارالاکرام استان قم اهداء شد.

«محسن مسعودیان‌راد» در این دیدار، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های منظم و هدفمند دارالاکرام قم، تفاهم‌نامه‌ جدید همکاری با این نهاد خیریه را امضا کرد تا در بخش مددکاری، آموزش و درمان همکاری‌های لازم و جدی انجام و از موازی‌کاری‌ها پیشگیری شود.

وی همچنین نماینده‌ای را نیز جهت پیشبرد کارها به موسسه معرفی کرد.

موسسه‌ خیریه‌‌ آموزشی دارالاکرام که با رعایت شفافیت مالی و حفظ کرامت انسانی از سال 1393 آغاز به فعالیت کرده است، حامی تحصیل بیش از 600 دانش‌آموز مستعد در معرض خطر ترک تحصیل است.

دارالاکرام قم با رویکرد توسعه‌ انسانی از تحصیل کودکان تا شهروندان خوب، بسته‌های حمایتی پنجگانه (آموزشی؛ معیشتی؛ بهداشت و درمان؛ فرهنگی، هنری و ورزشی و مشاوره و روانشناسی) را به کودکان و نوجوانانی ارائه می‌کند که دارای شرایط حمایت باشند و در یک سال گذشته، بیش از 458 کلاس آموزشی را برای دانش‌آموزان بورسیه شده خود برگزار کرده است.

در دارالاکرام قم 160 داوطلب به صورت همیار آموزشی و پزشکی و مددکاری فعالیت دارند و در دوران پساکرونا و رواج آموزش از راه دور بیش از 108 تبلت به دانش‌آموزان اهدا شده است.

از دستاوردهای این موسسه‌ خیریه آموزشی می‌توان به کسب معدل بالای 18 بیش از 111 دانش‌آموز دبیرستانی اشاره کرد.

دارالاکرام دانش‌آموز را جدای از خانواده نمی‌بیند و به این منظور کلاس‌های آموزشی متعددی را برای مادران دانش‌آموزان بورسیه‌شده برگزار می‌کند و تاکنون بیش از 85 نفر از مادران نیز در دوره‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار