رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه:

زمان دقیق ثبت‌نام آزمون وکالت 1401 اعلام شد

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ قبل از سال جدید اعلام می‌‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به زمان ثبت‌نام آزمون وکالت سال 1401، از اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ تا قبل از آغاز سال جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
زمان دقیق ثبت‌نام آزمون وکالت 1401 اعلام شد

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: از جناب آقای بهادری جهرمی تشکر می‌کنم که این مرکز را متحول کردند؛ امیدوارم همچنان بتوانیم از تجربیات ایشان بهره‌ ببریم.

وی افزود: تفاهم‌نامه با اسنپ‌‌تراک، پلیس آگاهی، گروه خودروسازی سایپا و آستان مقدس احمدی و محمدی در استان فارس منعقد شده است که وکلای ما به صورت معاضدتی به مردم خدمات حقوقی ارائه دهند. ارائه خدمات معاضدتی در آستان قدس و حرم حضرت معصومه(س) نیز یکی دیگر از اقدامات ماست که به صورت پایلوت در حال اجراست.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه بیان کرد: اکنون ۳۰ هزار و ۶۷۲ وکیل عضو مرکز وکلای قوه قضاییه هستند؛ ۸۱ هزار و ۲۹۸ داوطلب نیز در سال ۱۴۰۰ شرکت کردند. نتایج آزمون وکالت را قبل از سال جدید اعلام می‌کنیم و همه تلاشمان این است که تا قبل از ۱۴۰۱ نتایج را اعلام کنیم چون سوالات بسیاری از سوی داوطلبان مطرح است.

وی ادامه داد: ثبت نام آزمون ۱۴۰۱ که ۲۳ فروردین است ۲۰ الی ۲۶ فروردین آغاز می‌شود. از آنجایی که نهاد موازی ما نتوانست آزمون برگزار کند، مطالبات بسیاری برای برگزاری آزمون داشتیم و چون حق اشخاصی که درس خواندند، ضایع نشود، یک آزمون فوق‌العاده در ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود. ۱۴ هزار و ۳۴۰ کارشناس در مجموعه ما هستند و ۶۱ هزار و ۱۲۷ داوطلب نیز داریم. حدود ۵ هزار و ۵۰۰ قبولی داشتیم که نیمه اول سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

عبدلیان‌پور تصریح کرد: مرکز در راستای اجرای سند تحول قضایی دو مقوله مهم مقابله با فساد و تحقق کارامدی را دنبال می‌کند. سامانه ۱۵۱۵ نظام «ارجاع عادلانه کارشناسی» نام گرفته و در راستای دل‌نگرانی‌‌هایی که در مجموعه قوه قضاییه نزد مردم وجود دارد، بحث ارجاع کارشناسی در محاکم باید سروسامان داده شود.

توضیح درباره انتخابات هیات مدیره مرکز وکلا

وی در پاسخ به پانا در خصوص برگزاری انتخابات هیأت مدیره این مرکز، اظهار کرد: از آنجایی که همه برنامه‌های مرکز با نظم برگزار می‌شود، انتخابات هیأت مدیره نیز با نظم خاص در بهمن ماه برگزار شد؛ تمامی فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی و بدون وجود هیچ‌گونه شائبه‌ای صورت گرفت. احکام نیز در ابتدای سال جدید صادر می‌شود و در اختیار اعضا قرار ‌خواهد گرفت.

عبدلیان‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات پرونده ابطال پروانه وکالت علی اکبر گرجی، استاد رشته حقوق و این‌که آیا انتقاد از نظام منجر به ابطال پروانه وکالت می‌شود، گفت: پرونده ایشان در یک فرایند عادلانه و انتظامی بررسی شده است. ۱ قاضی در دادگاه بدوی و ۳ قاضی در دادگاه تجدیدنظر پرونده ایشان را بررسی کردند و من فکر نمی‌کنم وقتی ۴ قاضی روی یک پرونده نظر دهند پرونده موردی داشته باشد و پرونده در یک فرایند عادلانه رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است‌.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه درباره تخلفات کارشناسان رسمی نیز گفت: بیشترین شکایات علیه کارشناسان، گزارش خلاف واقع است. حدود ۷۰ درصد این شکایات هم واهی است چرا که در هر پرونده با توجه به اینکه یکی از طرفین پرونده بهره‌مند و دیگری متضرر می‌شود، این مسائل و شکایات مطرح می‌شود.

وی در خصوص تعداد مجازات‌های صادره در دادگاه بدوی نیز گفت: در طول یک سال ۱۵ مورد ابطال پروانه، ۱۵ مورد انفصال موقت، ۲۴ مورد برائت، ۷ مورد توبیخ و ۷ مورد تنزل پایه برای وکلا داشته‌ایم.

عبدلیان‌پور درباره عملکرد دادسرای انتظامی نیز بیان کرد: اکنون در همه استان‌ها در ۳۱ حوزه وکالت و کارشناسی محاکم انتظامی فعالیت دارند و دادیاران به صورت تمام وقت در دادسراهای انتظامی حضور دارند همچنین محاکم بدوی نیز در تمامی استان‌ها مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار