عبدلیان‌پور خبر داد؛

وکلا به مدارس می‌روند؛ آموزش‌های حقوقی برای دانش‌آموزان از ابتدایی

تهران (پانا) - رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت مرکز وکلا با وزارت آموزش و پرورش نشست‌های خوبی برگزار کرده است تا وکلای مرکز در سطوح مختلف در مدارس حاضر شوند و آموزش‌های حقوقی برای دانش‌آموزان از ابتدایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
وکلا به مدارس می‌روند؛ آموزش‌های حقوقی برای دانش‌آموزان از ابتدایی

حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: آزمون فوق‌العاده بلاتکلیف است. اگر برگزاری برای مرکز وکلا ما به تنهایی بود، تصمیم ‌گیری راحت بود، اما در ماده ۵ تبصره گذاشتند نظارت با قوه قضاییه است.

وی به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد و افزود: در ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این خصوص تعیین تکلیف شده است بر همین اساس حساسیت به جا است. تاکنون رایزنی با سازمان سنجش و نمایندگان مجلس انجام شده است، تلاش این است حق کسی ضایع نشود اگر تاخیری در اعلام نتایج صورت‌گرفته است به دلیل این حساسیت است، که با یک عمل خوب موضوع حل شود و بدین صورت حقی از داوطلبان ضایع نشود؛ در آینده بسیار نزدیک نتایج اعلام خواهد شد.

عبدلیان پور در پاسخ به خبرنگار پانا درباره ظرفیت آزمون وکالت در صورت اجرای قانون تسهیل صدور‌ مجوزهای کسب و کار، گفت: بحث نمره و تراز مطرح است، عزیزان در قوه قضاییه و مجلس فرمودند اگر بحث تراز و نمره مطرح شود تعداد افرادی که جذب می‌شوند بسیار متفاوت است، بنابراین منتظر تفسیر قانونی دقیق هستیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: با وزارت آموزش و پرورش نشست‌های خوبی داشتیم که وکلای ما آموزش حقوقی در سطوح مختلف را تدریس کنند به گونه‌ای که در مدارس حضور یابند و آموزش‌های حقوقی را برای دانش‌آموزان از ابتدایی تدریس شود. ان‌شاالله با مساعدت آموزش و پرورش یک تحول اساسی در نظام حقوقی کشور رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ استفاده از وکیل را دنبال کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اضافه کرد: با شهرداری نیز همکاری خواهیم کرد و در سراهای محله وکلای ما اطلاعات حقوقی به مردم آموزش دهند. ما شعاری داریم مبنی بر اینکه «حقوق برای همه» است. کلیپ‌های یک دقیقه‌ای طراحی کردیم و متخصص و وکیل و استاد و قاضی در این کلیپ‌ها حضور دارند و توضیح می‌دهند تا فرهنگ حقوقی مردم افزایش یابد.

عبدلیان پور در برگزاری آزمون شفاهی بیان کرد: آزمون شفاهی نداریم اما گزینش داریم که به سبب قانون است و انجام خواهیم داد و یک امر طبیعی است زیرا افرادی که می‌خواهند درباره جان، مال و ناموس مردم اظهار نظر کنند باید گزینش شوند.

وی ضمن اشاره به اطاله دادرسی نیز افزود: کارشناسی موضوع بسیار مهمی است. مواردی از حجم اطاله دادرسی‌ها و حجم پرونده‌ها از همین بحث‌های کارشناسی است؛ قطعاً اگر حل شود بسیاری از موارد دادگاه‌ها حل خواهد شد و در این فرآیند کمک می‌کنیم، مقدماتی انجام شده است و روند کارشناسی را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اعلام نتایج فشاری بر روی مرکز وکلا است؟ گفت: هیچ فشاری نیست، حساسیتی که ایجاد شده است به سبب قانون است که باید به درستی اجرا شود. ریاست محترم قوه قضاییه تاکید داشتند مر قانون باید اجرایی شود، مر قانون بگوید ۳ هزار نفر یا ۳۰ هزار نفر آن را اعمال می‌کنیم و یک امر بدیهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار