سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌های پرورشی-تربیتی از تعدد کثرت خارج می‌شود

بوشهر (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه‌های پرورشی-تربیتی از تعدد کثرت به تلفیق همراهی و هم‌افزایی تبدیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های پرورشی-تربیتی از تعدد کثرت خارج می‌شود

اصغر باقرزاده در همایش استانی تجلیل از طلایه‌داران تربیت در خصوص اهمیت توجه به بحث تربیت اظهار کرد: آنچه که در سند تحول نوشته شده و در مفاهیم تربیتی به صورت اسناد باید به آن عمل و تبدیل به موقعیت شود امروز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دانش دینی تربیت دینی نیست، اضافه کرد: ما باید نگرشمان را نسبت به تربیت واحد کنیم آنگاه است که متوجه می‌شویم برخی اعمال ما تربیتی نبوده‌اند و یا کم اثر بوده‌اند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انسان تنها موجود مسئول است که خداوند از آن سوال می‌پرسد، عنوان کرد: انسان گرایش، بصیرت و اراده دارد از این رو تربیت می‌تواند این سه صفت را ارزش دهد و اگر این سه موضوع جدی گرفته شوند زمینه عاملیت و مسئولیت پذیری در افراد ایجاد شده است.

باقرزاده با بیان اینکه تفکر یکی از نقاط راهبردی تربیت است، تصریح کرد: همه معلمان می‌توانند زمینه تفکر را فراهم کنند؛ هر معلمی که دانش‌آموزان را به فکر کردن وا دارد در حال تربیت است حتی اگر نامش معلم تربیتی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه تربیت فرایندی است و نه نقطه‌ای خاطر نشان کرد: رویکرد معاونت تربیتی باید به این سمت برود که نقش تربیتی همه معلمان در فرآیند تربیت کودک مشخص شود و به معلمان تربیتی بسنده نشود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما تلاش خواهیم کرد که برنامه‌های پرورشی-تربیتی را از تعدد کثرت به تلفیق همراهی و هم‌افزایی تبدیل کنیم. به عنوان مثال معلمان کانون پرورش فکری پایه مسابقات را کتاب بگذارند.

باقرزاده گفت: به‌دنبال تحقق اهداف آموزش و پرورش باید از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش و گروه های جهادی در حوزه‌های قرآن، تربیت، فرهنگ و هنر استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار