برگزاری دورهمی شاعرانه همراه با شاهنامه‌خوانی و نوازندگی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر دبستان رشد منطقه یک هدف از برگزاری دورهمی شاعرانه همراه با شاهنامه‌خوانی و نوازندگی دانش‌آموزان را ایجاد انگیزه و تقویت شعرخوانی و ایجاد نشاط در دانش‌آموزان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دورهمی شاعرانه همراه با شاهنامه‌خوانی و نوازندگی دانش‌آموزان
سید محسن ارشی؛ مدیر دبستان رشد، در گفت و گو با پانا اعلام کرد: به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه آغاز سال نو و دورهمی شاعرانه ای با حضور دانش آموزان دوره دوم دبستان رشد و همراهی معلم ها برگزار شد.
وی افزود: این برنامه با هدف ایجاد انگیزه، تقویت شعرخوانی، آشنایی دانش آموزان با شاهنامه خوانی و ترغیب آن ها برای ارتباط گرفتن با منابع اصیل و عالی زبان فارسی برگزار شد.
ارشی با اشاره به اهمیت شاهنامه به عنوان یکی از مهم ترین پایه های زبان فارسی گفت: شاهنامه یکی از مهم ترین پایه های زبان فارسی و سند هویت ملی ماست. این کتاب گرانبها سرشار از داستان های زیبا برای کودکان و نوجوانان است و اگر با برنامه ریزی صحیح دانش آموزان را با شاهنامه آشنا کنیم، حتما شیرینی و دلنشینی آن را احساس می کنند و برای خواندن آن شور و شوق پیدا می کنند.
وی افزود: در شاهنامه آیین زندگی خیلی ساده و بی آلایش بیان می شود. پیام شاهنامه برای آیین زندگی در راه نیکی گام بردار است. شاهنامه چگونگی زندگی، اخلاق، آیین ها، باورها، آرزوها، عشق ها و دلاوری های مردم آن زمان را نشان می دهد و می تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب باشد.
ارشی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای شاد فرهنگی برای دانش آموزان به خصوص در مقطع دبستان گفت: این دور همی شاعرانه با نوازندگی عود توسط یکی از دانش آموزان پایه پنجم واجرای برنامه ی مشاعره و نوازندگی تنبک توسط دانش آموز پایه سوم اجرا شد.
ارشی با اشاره به شرایط خاص دوران کرونا گفت: این برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و در سالن مدرسه برگزار شد و جهت حضور سایر دانش آموزان نیز، شرایطی را فراهم کردیم تا برخی دانش آموزان به صورت آنلاین هم در مراسم شرکت کنند.
گفتنی است؛ برنامه مشاعره با توضیحات مجری برنامه در مراحل مختلف اجرا شد که مرحله اول مشاعره بر اساس حرف آخر بیت قبلی و مرحله دوم پاسخ به سوال‌های تصادفی، مرحله سوم شتاب در پاسخگویی به سوالات و مرحله چهارم مرحله نجات برگزار شد و در پایان به همه شرکت کنندگان هدیه ای به رسم یادبود تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار