مدیرکل آموزش و پرورش قم:

مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای حضور در عرصه‌های خدمت به جامعه است

قم(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای حضور در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری موثر و مفید به جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی تمرینی برای حضور در عرصه‌های خدمت به جامعه است

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در جلسه هیات رییسه مجلس دانش آموزی دوره دهم که با موضوع افت تحصیلی در سالن شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از سیره سیاسی امام خمینی(ره) اظهار داشت: آن امام عزیز، در سال های قبل از 1342 که هنوز زمزمه تشکیل حکومت اسلامی مطرح نشده بود، از قم به تهران می رفتند و با شرکت در مجلس، در جریان روند قانونگذاری قرار می گرفتند و در واقع تمرین تشکیل حکومت داشتند.
وی با بیان اینکه تلاش های دانش آموزان در مجلس دانش آموزی، یک نوع دست‌ورزی برای آینده است، افزود: این مجلس تمرینی برای حضور در عرصه های وسیعتر جامعه و خدمتگزاری اثربخش تر به اقشار مختلف محسوب می شود.
رحیمی با ذکر این نکته که یک مجلس خبره می تواند با وضع قوانینی متقن در کاهش آلام و افزایش اعتبار اقشار مختلف جامعه بخصوص فرهنگیان مفید و موثر باشد، تاکید کرد: حفظ نگاه قداستی جامعه بخصوص دانش آموزان به قشر معلمان بسیار حائز اهمیت است و بویژه مجلس در این موضوع، از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.
وی با توصیه به دانش آموزان عضو مجلس مبنی بر پیگیری اخبار مجلس شورای اسلامی و آشنا شدن با روند قانونگذاری، یادآور شد: اعضای مجلس دانش آموزی از مشاورین مدیرکل محسوب می شوند و در کنار نظرات معلمان، طرح های دانش آموزی را هم که مبنای پژوهشی و مطالعات دقیق دارد، برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ارائه می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: همین موضوع افت تحصیلی در فضای مجازی که به سبب شیوع کرونا بوجود آمده، به چالش مهمی برای خانواده ها، مدارس و آموزش و پرورش تبدیل شده است.
وی افزود: ضرورت دارد هر یک از اعضای مجلس دانش آموزی حداقل در دو واحد آموزشی حضور یابند و جمعبندی نظرات کارشناسی در خصوص راهکارهای کاهش افت تحصیلی را با مدیران در میان بگذارند.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار