با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

کارگاه آموزشی - توجیهی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار شد

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت رعایت منافع و احترام به دیدگاه‌های کودکان، عدم تبعیض، حق حیات و رشد، از اصول چهارگانه حقوق کودک محسوب می‌شود که این حقوق در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ذکر شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی - توجیهی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در این کارگاه آموزشی که با حضور معاون قضایی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان و مدیران مدارس، مشاوران و مربیان امور تربیتی استان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با تأکید بر توجه به حقوق و مصالح کودک، خاطرنشان کرد: اصل ضرورت حمایت حقوقی از کودکان، جنبه‌های حمایتی را به دنبال دارد تا عدالت در قبال آنان اجرا شود و در این بین کودکان و نوجوانانی که به لحاظ روحی و جسمی در معرض خطر قرار دارند از آسیب ها به دور باشند.

وی در ادامه به ارتباط موثر بین آموزش و پرورش و دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: بهره بردن از کارگاه های آموزشی و طراحی برنامه های متنوع در این امر موجب کمک به نوجوانان و حل مشکلات آنها می شود.

در ادامه احمد آقایی معاون قضایی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه شیوه تربیت متناسب با زمان و مکان است، افزود: تربیت از دیدگاه دانشمندان به عنوان یک فضیلت است ولی نحوه تربیت امروزه متفاوت با گذشته است.

وی در ادامه به ساختار و رسالت نظام تربیتی خانواده ها اشاره کرد و گفت: همه نظام های اجتماعی تقدسی دارند و در کشور ما؛ مدرسه، حوزه، دانشگاه و خانواده مقدس هستند. آقایی همچنین در مورد سطوح جلوگیری از کودک آزاری افزود: پیشگیری، آگاهی یا آگاه سازی والدین و فرزندان، شناسایی و اصلاح رفتارهای نادرست و جداسازی اینها از جمله مهم ترین اقدامات لازم در جلوگیری از این رفتار است.

معاون قضایی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه به تکلیف و نقش سازمان ها و نهادها در این قانون اشاره کرد و گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، امور زندان، وزارت کشور، سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و.. در این موضوع نقش بسزایی دارند و صدا و سیما هم باید در کنار سایر دستگاه ها به آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه بپردازند.

شایان ذکر است این جلسه به ‌صورت زنده از طریق شبکه دانش آموزی (شاد) پخش شد و هر یک از حاضران و اعضای جلسه نظرات خود را پیرامون قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار