تحلیل آثار ترومن کاپوتی درهزار توی داستان رادیو نمایش

تهران (پانا) - رادیو نمایش امشب در برنامه «هزار توی داستان» به تحلیل و بررسی آثار «ترومن کاپوتی» می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل آثار ترومن کاپوتی درهزار توی داستان  رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، ترومن کاپوتی، نویسنده ای است که از کودکی می نوشت و اولین اثرش در نوزده سالگی منتشر شد. او نوشتن را با داستان کوتاه که یکی از دشوارترین و قانونمند ترین فرم نوشتن می داند آغاز کرد و با همان اولین تجربه هایش در نوشتن داستان کوتاه توانست چندین جایزه معتبر از جمله جایزه ا.هنری را به دست آورد.
کاپوتی با نوشتن رمان تحسین برانگیز صبحانه در تیفانی که بعدها فیلمی موفق هم بر اساس آن ساخته شد به شهرت چشم گیری دست پیدا کرد. اما آنچه ترومن کاپوتی را به جایگاهِ یکی از استادان بزرگ ادبیاتِ جهان رساند رمان "در کمال خونسردی" بود. او بر اساس یک گزارش واقعی قتل ، چندین سال به کاوش و تحقیق پرداخت و داستانی تنظیم کرد که ترکیبی جذاب ونوآور از شگردهای داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری بود. نتیجه اثرش یکی از درخشان‌ترین رمان‌های همه اعصارِ تاریخِ ادبیاتِ است که امروزه از استانداردهای سبک ادبی جدیدی به نام «رمان غیرداستانی یا مستند» به شمار می‌رود.
ترومن کاپوتی زندگی پر حاشیه‌ای داشت. فیلمی که به کارگردانی بنت میلر در سال ۲۰۰۵ که نویسنده را در زمان نگارش کتاب در کمال خونسردی به تصویر می‌کشد، اسکار و گلدن گلوب بهترین هنرپیشه مرد را برای فیلیپ سیمور هافمن به ارمغان می‌آورد. در کمتر از یکسال فیلم دیگری در مورد او بنام بدنام اکران می‌شود که نشان می‌دهد تا چه حد زندگی و کارهایش همچنان بحث‌برانگیز است. ترومن کاپوتی خود در فیلم قتل با مرگ به کارگردانی رابرت مور و نویسندگس نیل سایمون نقش آفرینی می‌کند.
پنجشنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «میریام» را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه دکتر کیهان بهمنی به «تحلیل و بررسی» آثار کاپوتی خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار