هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

تهران (پانا) -براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای تهران 113 است که در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد .

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

شاخص آلودگی این ساعت هوای تهران 113 است که شاخص آلودگی هوا در 24 ساعت گذشته 87 است که نشان دهنده کیفیت قابل قبول هوای تهران است . از ابتدای امسال هوای تهران 6 روز در وضعیت ناسالم ،103 روز ناسالم برای گروه های حساس، 234 روز قابل قبول و 2 روز نیز هوای تهران پاک بوده است .

افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها می‌شود هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به‌دنبال خواهد داشت.

صبح روز چهارشنبه با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. به تدریج با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. با تقویت ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار