در منطقه جوادآباد برگزار شد

همایش گیاهان دارویی و طب سنتی جهت آشنایی با گیاهان بومی

جوادآباد (پانا) - مدیر پژوهش‌سرای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش گیاهان دارویی و طب ایرانی، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی با گیاهان دارویی بومی منطقه جوادآباد بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش گیاهان دارویی و طب سنتی جهت آشنایی با گیاهان بومی

فاطمه بوبه‌رژ مدیر پژوهشسرای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جوادآباد، در رابطه با هدف همایش گیاهان دارویی و طب ایرانی بیان کرد: این همایش تحت نظر آموزش و پرورش است و هدف از برگزاری آن آشنایى با گیاهان دارویى بومى منطقه جوادآباد، کاربرد گیاهان دارویى و خلاقیت در بسته بندى آنها است.

همچنین فهمیه ظفرنیا، کارشناس طب سنتی و گیاهان دارویی در خصوص گیاهان دارویی و خواص آنان گفت: جو وحشی، این علف حاوی ترکیبات بسیاری است که به طور سنتی برای افزایش ادرار و درمان عفونت‌های مجاری ادرار از آن استفاده می‌شود، این علف خاصیت ضد باکتری دارد که در دفع سنگ کلیه می‌توان از آن استفاده کرد، پژوهشگران ایتالیایی متوجه شدند که ترکیب عصاره جوی وحشی با سیتاد پتاسیم می‌تواند در کوچک کردن اندازه سنگ کلیه موثر باشد.

وی افزود: گیاه رحمانی، گیاهی است که در غرب کمتر شناخته شده ولی در چین از قرن‌‌های گذشته از آن استفاده می‌شده است، جوشانده ریشه این گیاه برای انواع بیماری‌های کلیه استفاده می‌شود، در تحقیقی که روی خواص این گیاه انجام شده نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در این گیاه برای کلیه‌ها مفید است.

کارشناس طب سنتی تصریح کرد: بانابا، گیاهی است که در زمان‌های قدیم برای زیاد کردن ادرار و درمان بیماری‌های کلیوی و مثانه استفاده می‌شد، برگ این گیاه را می‌توان برای عفونت‌های مجاری ادرار استفاده کرد، چای برگ بانابا می‌تواند از ناراحتی‌های ناشی از سنگ کلیه جلوگیری کند.

خبرنگار دانش‌آموز : زهرا شرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار