مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

هدایت دانش‌آموز از ظلمت به نور، رسالت اصلی معلم و مربی تربیتی است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت ‌رسالت معلمان و مربیان تربیتی همچون ماموریت پیامبران، هدایت دانش‌آموز از ظلمت به نور و روشنی است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش‌آموز از ظلمت به نور، رسالت اصلی معلم و مربی تربیتی است

علی موحدی در آیین عطرافشانی مزار مطهر شهدا در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) بوشهر که به مناسبت 8 اسفند سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم گفت: همه ائمه گشاینده حوائج هستند اما برخی از آنها ویژگی‌های خاص دارند که "باب الحوائج" ویژگی بارز امام هفتم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 14 شهید امور تربیتی استان بوشهر اظهار کرد: نهاد امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان والامقام رجایی و باهنر است که 41 سال قبل در دستگاه تعلیم و تربیت بنا نهاده شد که برکات زیادی داشته است.

موحدی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بشر را به تجارتی دعوت کرده است که باعث نجات از عذاب هولناک می‌شود، عنوان کرد: تجارت دنیوی باعث رفع تنگدستی‌های این دنیا و تجارت معنوی باعث رفع فقر و تنگدستی در دنیای آخرت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ایمان به خدا و پیامبر و جهاد در راه خدا با اموال و جان، گام‌های اصلی تجارتی است که خداوند انسان را به آن دعوت کرده است.

موحدی خاطرنشان کرد: شهدا که به خداوند، پیامبر، ائمه و نائب امام زمان ایمان داشته‌اند و از جان و مال خود گذشته‌اند، مصداق واقعی این آیه قرآنی هستند.

وی یادآور شد: آمرزش گناهان، ورود به بهشت و رستگاری عظیم، پاداش این تجارت مقدس است.

وی اظهار کرد: خداوند از بعثت پیامیر به عنوان منشا تحول عظیبم اجتماعی، فکری و معنوی یاد کرده است که به هدایت مردم ازطلمات به نور و روشنی می‌شود.

موحدی تاکید کرد: رسالت معلمان و مربیان تربیتی نیز هدایت دانش‌آموزان به روشنی و نور است تا به مراتبی از حیات طیبه برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار