۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری در قزوین برپا می‌شود

قزوین (پانا) - مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت به مناسبت هفته نیکوکاری ۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری به‌منظور دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی خیران در استان برپا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری در قزوین برپا می‌شود

مهر علی حق گویان روز یکشنبه در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: این پایگاه ها در مناطق مختلف استان از ۱۲ اسفند ماه به مدت یک هفته برپا می شوند.

وی ادامه داد: در این ایام زنگ نیکوکاری نیز در مدارس به صدا در می‌آید، با توجه به مجازی بودن فعالیت مدارس زنگ نیکوکاری به صورت مجازی و در شبکه شاد نواخته می شود و همچنین با مشارکت مساجد و دستگاه‌های اجرایی و صنعتی هماهنگی لازم جهت جمع‌آوری کمک‌ها در این مکان ها صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۶ میلیارد تومان درآمد از کمک‌ها حاصل شود.

حق گویان اشاره کرد: خیرین می توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ واریز کنند یا از طریق شماره‌گیری کد ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۸ ستاره یک مربع از طریق تلفن همراه واریز کنند و همچنین در کلیه صندوق‌های صدقات سطح شهر و منازل کد QR را اسکن و کمک‌های خود را واریز کنند.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای تاسیس تا به امروز یاری رسای قشر مستحق و نیازمند جامعه‌ بوده است و این موضوع به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد (ره) استان قزوین هستند شامل ۶۰ هزار و ۹۷۱ نفر می شود، اظهار کرد: تا پایان امسال ۵۰ هزار نفر نیز به منظور حمایت های تک خدمتی نظیر جهیزیه، مسکن و اشتغال تحت پوشش قرار می گیرند.
وی ادامه داد: این ۵۰ هزار نفر در قالب امداد اورژانسی تحت پوشش قرار می گیرند و بعد از حل مشکل از حمایت ما خارج می‌شوند بنابراین تعداد مددجویان ما به طور شناور در حال تغییر است.

حق گویان در خصوص فرآیند ثبت نام مددجویان برای دریافت کمک های کمیته امداد، گفت: برای ساماندهی مددجویان سامانه ای طراحی شده است که افراد تحت پوشش و نیازمند می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و پرونده آن‌ها بررسی می شود و در نهایت با تشخیص نیازمندی، مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ بنابراین جهت تشکیل پرونده نیاز به حضور در کمیته امداد نیست.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین، ۵۴ درصد خانوار مددجوها دارای سرپرست زن و ۴۶ درصد دارای سرپرست مرد هستند که ۲۴ درصد مردان از کار افتاده محسوب می‌شوند.

حق‌گویان با بیان اینکه ٨ هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز و ۴۲۹ دانشجو نیز تحت حمایت کمیته امداد قزوین قرار دارند، عنوان کرد: این دانش آموزان از خدمات ویژه کمیته امداد در حوزه دانش‌آموزی و حوزه دانشجویی که مربوط به تسهیل در امور تحصیلی آنان است؛ بهره مند هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده که این مبلغ در خانواده‌ها با توجه به تعداد نفرات متفاوت است و در خانواده‌های بالای پنج نفر یک میلیون و صد هزار تومان و در خانواده‌های دیگر از ۳۵۰ هزار تومان به بالا، پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار