معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳:

بزرگداشت ۸ اسفند، ارزش موضوع تربیت در مدارس را نشان می‌دهد

تهران(پانا) - هشتم اسفند در تقویم با عنوان روز امور تربیتی نامگذاری شده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که امور تربیتی به چه اندازه حائز اهمیت است که روزی با این نام در تقویم وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت ۸ اسفند، ارزش موضوع تربیت در مدارس را نشان می‌دهد

علی امیری؛ معاونت پرورشی و تربیتی منطقه ۱۳؛ ضمن تبریک این روز در مورد پیشینه نهاد امور تربیتی گفت: نهاد امور تربیتی بعد از انقلاب اسلامی، یعنی در هشتم اسفند ۱۳۵۸ با تدبیر شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر در آموزش و پرورش بنیان نهاده شد.

امیری در ادامه درباره اهمیت این روز بیان کرد: قطعا ۸ اسفند، به عنوان نماد یک اتفاق اساسی در نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و ارزش ویژه‌ای دارد. گرامیداشت این روز یعنی توجه به موضوع مهم تربیت در مدارس، ارزش و اهمیت آن را نشان می‌دهد. این نهاد با هدف توجه به تربیت اسلامی به عنوان اساس و زیر ساخت شکل‌گیری جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ اسلامی به وجود آمده است. تمام هدف و برنامه‌ها در راستای بازسازی بنیادهای اساسی جامعه در راستای تربیت انسان الهی و تربیت یافتگانی است که در تراز جمهوری اسلامی پرورش یابند و از شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، عاطفی و رفتاری و هماهنگ با نیازهای روز برخوردار باشند.

معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳ در ادامه از جایگاه مهم امور تربیتی در سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین، مبانی نظری‌اش تربیتی است و توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی تحت شش عنوان، با هدف رسیدن به شایستگی‌های فردی و جمعی و بر اساس یک انتخاب آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد که تنها با تکوین و تعالی پیوسته هویت افراد جامعه بر اساس نظام معیار اسلامی در راستای تشکیل جامعه صالح و مدرسه صالح محقق می‌شود.

وی درباره برنامه‌های انجام شده در روز امور تربیتی در منطقه ۱۳ افزود: طبیعتا گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تقدیر و تکریم و تجلیل از همکاران پرورشی زحمتکش و دلسوز و دغدغه‌مند، وظیفه همه مسئولین آموزش و پرورش است. امروز یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها توجه به مبانی تربیتی فرزندانشان است که به شکل‌های مختلف در زبان و گفتار بیان می‌شود و همکاران حوزه پرورشی مسئولیت سنگینی در پاسخگویی به این دغدغه‌ها را دارند. تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسبی، قدردانی خود را از این همکاران به عمل آوریم.

امیری ضمن اشاره به اینکه حوزه پرورشی در شرایط کرونا مثل همیشه جلودار و پیشرو بوده و در حوزه سلامت جسم و روح برنامه‌های مختلفی را عملیاتی کرده است، در مورد برنامه‌های حوزه پرورشی در شرایط کرونا بیان کرد: تلاش جدی در جهت اجرایی کردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، نظارت جدی همکاران مراقبین سلامت و کمک و همکاری در این مسیر، کمک به مدارس کم‌برخوردار در جهت تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی، اجرای طرح واکسیناسیون همکاران و دانش‌آموزان منطقه در چند نوبت با همکاری مرکز بهداشت شرق، تلاش همکاران مشاور در مدارس و هسته مشاوره در جهت کمک و مشاوره به دانش‌آموزان و خانواده‌ها به‌خاطر شرایط روانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، اجرای طرح مشاوره تلفنی با دانش‌آموزان و اولیا، از جمله برنامه‌های حوزه پرورشی در این شرایط است.

*مهسا عزتی؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار