انتخابات هیئت‌رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - انتخابات هیئت‌رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان به تفکیک مجلس دختران و پسران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات هیئت‌رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارشناس و رابط مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن تبریک به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی استان، اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان منتخب در دوره دو ساله نمایندگی با حمایت های مسئولان استان و شهرستان ها و مناطق بتوانند گام های مثبت و قابل توجهی در جهت رفع مشکلات جامعه دانش آموزی بردارند.
مینا اکاتی افزود: مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است که در سه سطح شهرستان، استان و کشور فعالیت دارد.
وی ادامه داد: فرآیند انتخابات از ۱۶ دی ماه سال‌جاری شروع و در هر ۳۳ منطقه و شهرستان استان انتخابات مجلس شهرستانی برگزار شد.
اکاتی خاطر نشان کرد: این مجالس با حضور ۲۵ نماینده دختر و ۲۵ نماینده پسر به تفکیک جنسیت شروع به فعالیت کرده اند.
وی ادامه داد: روسای مجالس دانش آموزی سطح شهرستان و منطقه که در انتخابات شهرستانی بیشترین آرا را کسب کرده اند به عنوان نماینده مجلس استان به این سطح راه پیدا کرده اند و به این ترتیب مجلس استانی از ۳۳ دانش آموز پسر و ۳۳ دانش آموز دختر که به تفکیک جنسیت قرار است، دوره نمایندگی خود را آغاز کنند، تشکیل شده است.
کارشناس و رابط مجلس دانش آموزی استان تصریح کرد: هر مجلس از هیئت رئیسه ۵ نفره ای که با رای نمایندگان مجلس دانش آموزی انتخاب می شوند، تشکیل شده است.
اکاتی ادامه داد: در ادامه ۳ نفر اول که بیشترین آرا رو کسب کرده اند و پایه تحصیلی آنها نهم و دهم باشد به عنوان نماینده مجلس کشوری به تهران معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: مجلس کشوری نیز از ۱۵۰ نماینده دختر و پسر از سراسر کشور تشکیل شده که در کنار هم و با همراهی مسئولین در جهت رفع مشکلات جامعه دانش آموزی و ارائه پیشنهادات سازنده تلاش می کنند.
وی ادامه داد: ۶ نماینده (۳ دختر و ۳ پسر) سهمیه استان ما در مجلس کشوری خواهد بود.
اکاتی تصریح کرد: از هفته گذشته گروه های مختلف تشکیل شده و نمایندگان استان با یکدیگر آشنا شده‌اند. همچنین در نمایندگانی که برای هیئت رئیسه کاندید بودند، اعلام آمادگی کردند و بعد از بررسی و تایید صلاحیت، نامزدهای نهایی در گروه ها اطلاع رسانی شد.
وی تصریح کرد: پس از این نیز در روز سه شنبه ۳ اسفند ماه به مدت ۱۲ ساعت کاندیدهای معرفی شده، تبلیغات انتخاباتی خود را در گروه های تشکیل شده انجام دادند.
اکاتی خاطرنشان کرد: با هدف برگزاری هر چه بهتر انتخابات، برای هر مجلس به تفکیک جنسیت دو نشست توجیهی به صورت مجازی برگزار شده است.
گفتنی است در این جلسه، کاندیداها نطق های خود را در مدت زمان یک تا سه دقیقه بیان کردند و طبق تبلیغات انجام شده و نطق های ارائه شده، امروز ۳۳ نماینده مجلس استانی در انتخاباتی که از طریق سایت در ساعت ۱۶ الی ۱۸ امروز انجام می‌ شود، به کاندیداهای موردنظر خود رای می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار