سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تنها 2 درصد از کودکان اصفهانی در برابر کرونا واکسینه شدند

اصفهان (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد تنها 2 درصد از کودکان5 تا 8 ساله اصفهان برای استفاده از واکسیناسیون کرونا در اصفهان مراجعه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تنها 2 درصد از کودکان اصفهانی در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: متأسفانه تعداد مبتلایان، افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان رو به افزایش است.

وی افزود: روز گذشته یک هزار و ۳۳۱ مورد جدید مبتلا شناسایی شده است، ضمن اینکه هم اکنون یک هزار و ۲۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند و حال ۱۸۲ نفر از آنها خوب نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۴ نفر فوتی طی ۲۴ ساعت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار خوبی نیست، ابراز کرد: باید توجه داشت که این امر ناشی از ساده انگاری مردم نسبت به سویه اُمیکرون کرونا است.

۵۵ درصد از مردم اصفهان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

وی با بیان اینکه متأسفانه به صورت میانگین تنها حدود ۵۵ درصد از مردم شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه دارند، اضافه کرد: اغلب مردم سویه اُمیکرون کرونا را در حد سرماخوردگی می‌دانند که این دیدگاه خطرناک است و آثار آن را در روزهای آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

عقدک در خصوص وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این زمینه باید توجه داشت که همچنان درصد استفاده از دُز اول واکسن کرونا ۸۵ درصد و دُز دوم حدود ۷۵ درصد است که این شرایط مناسب نیست.

وی اضافه کرد: پوشش دُز سوم واکسن کرونا نیز بر روی عدد ۳۳ درصد مانده و این در حالی است که بهترین راهکار در امان ماندن از ابتلاء به سویه اُمیکرون کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از دُز سوم واکسیناسیون است.

وضعیت واکسیناسیون در کودکان نیز مناسب نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون در کودکان نیز مناسب نیست، گفت: هم اکنون ۸ درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ سال و دو درصد کودکان پنج تا هشت سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسن توصیه شده برای کودکان سینوفارم و پاستوکووک است که به میزان کافی در اختیار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار