سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز:

کانون‌ها سرآغازی برای فعالیت‌های خارج از مدرسه هستند

تبریز( پانا ) - اسفندیار صادقی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و تاثیرات مثبت کانون‌های فرهنگی و تربیتی، این کانون‌ها را سرآغازی برای فعالیت‌ها و فنون‌های خارج از مدرسه برای دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها سرآغازی برای فعالیت‌های خارج از مدرسه هستند

اسفندیار صادقی در این جلسه گفت: یکی از ماموریت های اصلی کانون های فرهنگی و تربیتی در کنار مدارس تربیت انسان و آینده سازان این مملکت است و لذا تربیت انسان همچون خود انسان امری بسیار پیچیده است.

وی افزود: عزیزانی که در کانون ها فعالیت می‌کنند باید توجه داشته باشند که ما دانش آموزان خلاق بسیاری داریم و یکی از مراکز و مکان هایی که می‌تواند خلاقیت های آنها را شکوفا کند همین کانون ها هستند به شرطی که بتوانیم در رابطه با آماده سازی و گویائی نسل نوجوان برای آینده این کشور ظرفیت سازی کنیم. سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز ادامه داد: حضور دانش آموزان در کانون سرآغازی برای فعالیت های خارج از مدرسه و کلاس درس است چرا که دانش آموزان در مدارس به اندازه کافی در حوزه درس آموزش می‌بینند بلکه کانون ها باید مکمل این آموزش ها و فنون خارج از مدرسه باشند.

وی افزود: تقویت کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مستمر و اعتماد به نفس می‌شود و افراد حاضر در کانون ها باید در جهت تقویت اعتماد به نفس از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند. کانون یکی از جاهایی است که توانایی حل مشکلات و ورود به اجتماع را به کودک می‌آموزد و در کانون وجدان جمعی تقویت می‌یابد و این در سایه اموراتی است که اعضای کانون ها انجام می‌دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروزه اکثر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه کسانی که بر علیه ما توطئه می‌کنند در تلاشند هویت اصلی جوانان ما که شامل هویت دینی، ملی و فرهنگی است را از بین ببرند تا کشوروما آسیب ببیند و یکی از مراکزی که می‌تواند به این هویت ها جان ببخشد همین کانون ها هستند؛ به شرطی که بتوانیم به وظیفه اصلی خود عمل کنیم و در راستای تقویت کانون‌ها گام برداریم و امکانات آنها را به روز کنیم تا در مقابل توطئه های روز دنیا بایستیم و اعمال مثبت که مدنظر مقام معظم رهبری و مسئولین کشور است صورت پذیرد و دانش آموزانی متعهد، متشخص و در شان جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار