مدیر آموزش و پرورش جهرم خواستار شد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری نهادهای صلاحیت‌دار در امر تعلیم و تربیت

جهرم (پانا) - مدیر آموزش و پرورش جهرم رویکرد مدرسه محله‌محور را یک گام مهم در کاهش انحصارگرایی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت حرکت باید به سمتی باشد که فضاهای عمومی آموزش و پرورش از قبیل اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، حیاط مدارس، سالن‌ها و ... در اختیار نهادهایی که ظرفیت اجرایی دارند قرار داده شوند تا بتوان فعالیت‌های تعلیم و تربیت را چند‌ساحتی پیش برد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری نهادهای صلاحیت‌دار در امر تعلیم و تربیت

مهدی نیک‌فر، گفت: یکی از آسیب‌هایی که آموزش و پرورش در سنوات گذشته داشته و سند تحول به جد به دنبال آن است، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های سهیم در تعلیم و تربیت است. آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی باید دست به دست هم دهند تا بتوانند نهال تربیت و هویت دانش‌آموز به یک ثمره درست برسد. در همین راستا ظرفیت دو نهاد انقلابی سپاه و حوزه علمیه برای ما بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم، بیانیه گام دوم انقلاب را یک برش امروزی شده سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: بین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، قرابت‌های معنایی زیادی وجود دارد و همه ما موظف هستیم که با رویکرد جوانگرایی به سمت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی مستمراً حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بحث هویت بسیار تاکید شده است. چیزی که الان در جامعه در حال اتفاق افتادن است، ازخود بیگانگی و تغییر سبک زندگی است که در اثر آسیب‌های فضای مجازی و دوری از آموزش مهارت‌های زندگی با سرعت بیشتری در حال اتفاق افتادن است.

نیک‌فر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک سنگر مهم فتح نشده است که باید با تمام توان برای این سنگر که هدف آن تعلیم و تربیت نسل آینده است جنگید.

مدیر آموزش و پرورش جهرم دانش‌آموزان را گوهرهای دردانه‌ای خواند که آینده کشور در دستانشان است و افزود: اگر هویت در این گوهرها به درستی تبیین و تشکیل نشود، قطعا شاهد معضلات و مشکلات جدی خواهیم شد. در بخش هویت نیاز است هویت ملی، شهری و محلی در کنار هویت مذهبی حفظ شود. در همین راستا باید به دنبال تببین پیشنه تاریخی، فعالیت های انقلابی و مذهبی در دوره دفاع مقدس و بعد از آن و معرفی افراد شاخص و تاثیرگذار شهرستان جهرم باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در هویت بخشی گام‌های مهمی از قبیل دوره‌ای کردن مدارس، تک جنسیتی کردن فضای مدرسه به ویژه در مدارس ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی کرده است. در مدارس متوسطه اول و دوم نیز به سمت هیئت امنایی کردن مدارس پیش خواهیم رفت.

نیک‌فر مردمی شدن نظام تعلیم و تربیت را یک خواست راهبردی دانست و گفت: ما موظف هستیم طبق سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت را مردمی کنیم. بر همین اساس نیز خانواده، رسانه، نهادهای دولتی و نهادهای غیردولتی که به عنوان چهار رکن نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین برشمرده شده‌اند باید پای کار بیایند.

مدیر آموزش و پرورش جهرم رویکرد مدرسه محله محور را یک گام مهم در کاهش انحصارگرایی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: به سمتی حرکت خواهیم کرد که فضاهای عمومی آموزش و پرورش از قبیل اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی، تربیتی، حیاط مدارس، سالن‌ها و ... را در اختیار نهادهایی که ظرفیت اجرایی دارند قرار دهیم تا بتوانیم فعالیت‌های تعلیم و تربیت را چند ساحتی پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار