سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰ میلیارد تومانی در بنادر کشور

تهران (پانا) - بر اساس آنچه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردند در سال جاری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه‌های بندری رخ داده است که با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود فاصله زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰ میلیارد تومانی در بنادر کشور

جلیل اسلامی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بنادر و پسکرانه‌های بندری در سال جاری اظهار کرد: گرچه امسال ۲۴ هزار و ۹۵ میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر کشور جذب کردیم و به لحاظ عددی در جذب سرمایه‌گذاری، از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر هستیم، اما سطح انتظارات و رضایت در کشور و در پسکرانه بنادر و لجستیک، خیلی بیشتر از این اهداف محقق شده است.

وی افزود: پس از یک دوره رکود توسعه‌ای در بنادر، ناشی از تحریم‌های ظالمانه و قرار گرفتن کشور در شرایط جدید اقتصادی، باید بتوانیم با بازطراحی فرآیندهای سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای مناسب، امکان حضور سرمایه‌گذاران در حوزه حمل‌ونقل و افزایش مبادلات تجاری، بدون کمترین چالش مالی و بانکی را فراهم کنیم.

اسلامی ادامه داد: در حوزه نظارت بر قراردادها نیز نقاط ضعف‌هایی هستیم که بیشتر ناشی از عدم یک تعریف مشخص و شفاف از حوزه نظارت بر قراردادها است. البته به جز بازنگری کامل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بنادر، باید خلاء‌های نظارتی را نیز پوشش دهیم و با نظارت دقیق‌تری، مسئولیت‌ها را به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار