معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس:

هدف سازمان دانش‌آموزی، رشد همه جانبه در دانش‌آموزان است 

پردیس (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس با بیان اینکه مدرسه بستری است که باید فضا را به لحاظ آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان فراهم کند، نگاه موجود در سازمان دانش‌آموزی را نگاهی به رشد همه جانبه در دانش آموزان دانست. 

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف سازمان دانش‌آموزی، رشد همه جانبه در دانش‌آموزان است 

محمد فروتن، با اشاره به سند تحول اصول و فرآیندهای اجرایی تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، گفت: تغییرات ایجاد شده در این سند از حیث اصول، سیاست‌های اجرایی، نمادها، نشان‌ها، سرفصل‌ها و محتوای آموزشی مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب بوده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس، با بیان اینکه اساسنامه سازمان دانش‌آموزی به شکل سابق وجود دارد، ادامه داد: تشکل سازمان دانش‌آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز پیشتاز ضروری است با این اساسنامه آشنا باشد، افزود: در سازمان دانش‌آموزی رشد همه‌جانبه دانش‌آموز مدنظر است؛ در این سازمان نگاه آموزشگاه گونه به معنی صرفا علمی به دانش‌آموزان نداریم و لازم است که کلیه دانش‌آموزان پیشتاز با اساسنامه سازمان آشنا باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس با اشاره به مشارکت همه جانبه دانش آموز پیشتاز در زمینه‌های‌اعتقادی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پیشتاز ضروری است نسبت به اتفاقات اطراف خود بی‌تفاوت نباشند و این یک وظیفه‌ای است که به دوش تشکل پیشتاز قرار دارد؛ لازم است تا دانش‌آموزان پیشتاز نسبت به اینکه چه اتفاقاتی در اجتماع، فرهنگ و در مسائل اعتقادی و سیاسی می‌افتد نه تنها بی‌تفاوت نباشند بلکه در آن مسائل نیز مشارکت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تشکیلات پیشتازان، گفت: ما در سال‌های گذشته اردوهای پیشتاز را داشتیم، ولی در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا از این اتفاقات محروم هستیم اما به یاری خدا بعد از به اتمام رسیدن این شرایط تشکل های پیشتاز از این اردوها برای گذران اوقات فراغت بیشتر بهره خواهند برد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس تصریح کرد: از جمله اهداف پیشتازان بحث همراهی و همدلی و کمک به دیگران است و همچنین لازم است پیشتازان افرادی را که در جامعه از نظر فرهنگی، اعتقادی و سیاسی شاخص هستند بشناسند و مسیر آنها را ادامه دهند؛ باید منش، اخلاق و رفتار این افراد را سرلوحه کار خود قرار دهیم و سپس آنها را به دیگران معرفی کنیم؛ مانند شهید سلیمانی که در حال حاضر برای ما یک نماد و یک ابرقهرمان است.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار