معاون شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان:

کودکان در برنامه‌ریزی‌های شهری مشارکت داده می‌شوند

اصفهان (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت مشارکت کودکان در برنامه‌ریزی شهر، یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به محیط‌های متناسب با معیارهای شهر دوستدار کودک است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کودکان در برنامه‌ریزی‌های  شهری  مشارکت داده می‌شوند

وحید مهدویان در دومین نشست عمومی بین مدیران و ادارات شهرهای پایلوت دوستدار کودک از مجموعه نشست‌های «شهرداری‌های دوستدار کودک، درس‌ها و چالش‌ها» در ارتباط با چالش‌ها و تجربیات اجرایی شهرداری اصفهان در فرآیند شهر دوستدار کودک اظهار کرد: نیل به شهر دوستدار کودک بدون هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی و جامعه محلی میسر نخواهد بود. ازاین‌رو شناسایی ظرفیت‌های متعدد سازمان‌هایی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهر دوستدار کودک دخیل هستند و حمایت آن‌ها برای تعریف اقدامات مشترک و مستمر، افزایش اثربخشی اقدامات در جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: حدود 25 درصد جمعیت شهر اصفهان را کودکان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای کودکان و انجام اقدامات لازم جهت احقاق حقوق و نیازهایشان از اولویت‌های دبیرخانه شهر دوستدار کودک است.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک عنوان کرد: در ادامه‌ی اقدامات گذشته، ساختار دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری مستقر شد تا طبق اقدامات و سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده در شورای شهر، فعالیت‌ها پیگیری، سنجش و ارزیابی شود و اقدامات لازم طبق تفاهم‌نامه مشترک دوساله بین وزارت کشور، یونیسف و شهرداری صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان یونیسف با ابتکار شهرهای دوستدار کودک به دنبال این است که از اقدامات شهرها و اجتماعات محلی برای تبدیل به مکان‌های دوستدار کودک حمایت کند و ذینفعان حوزه کودک را ترغیب به توجه بیشتر به احقاق حقوق و برآوردن نیازهای کودکان و نوجوانان و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان بابیان اینکه یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به محیط‌های ساخته‌شده دوستدار کودک، این است که کودکان و نوجوانان، خود در ساخت و برنامه‌ریزی شهر دوستدار کودک و نیز در توسعه، طراحی پروژه‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده شوند، گفت: امیدواریم ایران با اجرای این اقدامات در بُعد جهانی به‌عنوان کشور دوستدار کودک معرفی شود.

خبر نگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار