معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان:

هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید توانمندی‌های اجتماعی خودش را توسعه بدهد

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان گفت هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند لازم است توانمندی‌های اجتماعی خودش را توسعه بدهد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید توانمندی‌های اجتماعی خودش را توسعه بدهد

اولین جلسه مجلس دانش آموزی ناحیه دو اصفهان برای انتخاب هیئت رئیسه با حضور اصغر ابوالحسنی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و ناحیه، صدیقه طاهری روسای شورای دانش آموزی مدارس ناحیه دو برگزار شد .
اصغر ابوالحسنی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان در این جلسه گفت: هر جامعه ای که بخواهد پیشرفت کند لازم است توانمندی های اجتماعی خودش را توسعه بدهد.

وی افزود: متاسفانه در کشورهای جهان سوم آن چیزی که وجود ندارد، توانمندی های اجتماعی و گروهی کار کردن است، چرا که می بایست نقدپذیر باشیم و درست و بدون اینکه به شخصیت افراد توهین شود نقد کنیم که متاسفانه این موارد در روابط اجتماعی ما مفقود است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان گفت: شما اعضای شورای دانش آموزی باید در سطح ناحیه، استان و نهایتا در سطح کشور مستقیما با وزیر مربوطه و شخصیت های علمی و بالارتبه مملکت ارتباط برقرار کنید و رو در رو این جرئت را داشته باشید که خیلی راحت بنشینید مسائل و مشکلات را بگویید و نقد کنید و از طرف بنده یا هر فرد دیگری اگر مشکلی در سیستم مدیریتی وجود دارد آن را انتقال دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه این کار توسعه مهارت های اجتماعی افراد است، چراکه گاهی اوقات ذهنمان انبار معلومات است ولی در عمل به کار نمی بریم. در واقع اینجا صحنه ای است که می‌خواهیم از توانمندی هایمان استفاده کنیم. ما بارها دانش آموزی را دیدیم. مثلا زمانی که پزشکی قبول می شود خودش اذعان می کند فیزیک، شیمی و زیست شناسی که من در دوران دانش آموزی خواندم تا سطح چهارم دوره پزشکی کفایت می کند ولی اگر به همان دانش آموز بگوییم در رابطه با چیزی صحبت کند این توانایی را ندارد. دلیلش این است که این حلقه، حلقه مفقوده بوده است و ما در مدرسه و جامعه اینها را فراموش کردیم.

ابوالحسنی افزود: مهارت اجتماعی و مهمترین مورد اعتماد به نفسی است که دانش آموز پیدا می کند. اگر دانش آموز ما اعتماد به نفس داشه باشد نه اعتماد به نفس کاذب، اعتماد به نفس واقعی قطعا خیلی از مشکلات حل خواهد شد. دانش‌آموز در روابط خودش جایی که لازم به ‌نه گفتن است، جایی که باید ورود پیدا کند و حق خودش را بگیرد. کس دیگری نمی تواند حق کسی را پایمال کند. چون همه جامعه به حق خودشان واقفند و قدرت دفاع از حق خودشان را دارند.

مسئول سازمان دانش آموزی اصفهان گفت: هدف ما رسیدن دانش‌آموزان به این توانایی هاست. خوشحالیم که شما به عنوان نماینده مدرسه و سایر دانش آموزان این مسئولیت را قبول کردید و حداقل به دانش آموزان مدارستان گفتید من حرف های شما را خواهم شنید و آنها را انتقال خواهم داد و در جهت رفع آن تلاش می کنم تا جایی که در توانتان است و ساختار اداری این اجازه را به شما می‌دهد تلاش کنید.

وی ادامه داد: ما اگر دو بال داشته باشیم که یکی آموزش و یکی پرورش باشد، بال آموزش حدود 99 درصد است و پال پرورش حدود 1 درصد برای همین است که موفق به پریدن نمی شویم. یعنی در حال دور زدن دور خودمان هستیم که دلایل مختلفی دارد. مشکلات زیادی وجود دارد که دانش آموزان را به این سمت بیاوریم. پس باید فرهنگ سازی شود به همین خاطر از شما که وارد این حوزه شدید می خواهیم پیشنهاد دهید که ما چطور این حوزه را فعال تر کنیم.

خبرنگار : رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار