جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین:

قزوین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

قزوین (پانا) - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین گفت وضعیت قزوین در رنگ‌بندی کرونایی به قرمز یعنی به معنای خیلی پرخطر تغییر پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قزوین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در گفت وگو با پانا با اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان شامل قزوین و بویین زهرا قرمز است.

وی اظهار کرد: وضعیت کرونا در شهرستان های آبیک و تاکستان نیز نارنجی بوده و در شهرستان های البرز و آوج زرد است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین با اشاره به رشد بیش از ۱۰ برابری آمار مبتلایان به این ویروس در قزوین طی کمتر از ۲ هفته،گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان قزوین با سرعت بالا و خیره کننده‌ای در حال افزایش است.

وی بیان کرد: سرعت انتشار ویروس کرونا در سویه جدید موسوم به امیکرون بسیار بالاست و سنین پایین و کودکان نیز از آن مصون نیستند.

حبیبی با تاکید بر اینکه افراد هرچه زودتر برای تزریق واکسن سوم خود باید اقدام کنند، افزود: استفاده از دو ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی ها از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید امیکرون به شمار می رود.

وی هشدار داد: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کرونا ناچار به اعمال محدودیت های سابق خواهد بود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۴۲۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۲ هزار و ۶۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

خبرنگار :فهیمه نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار