معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

مجلس دانش‌آموزی، تبلور اراده دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری برای ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۴، مجلس دانش‌آموزی را تبلور خواست و اراده دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌‌سازی برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌‌های آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان و کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، تبلور اراده دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری برای ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش است

انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی، با حضور سعید جهانشاهی؛ مدیر منطقه ۱۴، محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی، در سالن شورای اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در مراسم انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: مجلس دانش‌آموزی تبلور خواست و اراده دانش‌ آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌ سازی برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ های آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان و کشور است.

وی افزود: در دوران قبل، شورای دانش آموزی، نقش تشریفاتی و نمادین داشته است، اما در سال های اخیر نمایندگان در تصمیم گیری ها نظر خود را اعلام می کنند و روی ایده ها و نظرات آنها فکر می شود و در صورت امکان اعمال خواهد شد.

عدل لاله گفت: نکته حائز اهمیت این است که یک دانش آموز در سن کم می تواند برای سرنوشت خود تصمیم گیری کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ ادامه داد: مطالبات دانش آموزان از سطح مدرسه و منطقه خارج می شود و به وزرا ارائه می شود و این امر اولین قدم حضور یک فرد در جامعه است.

وی اشاره کرد: بانوان نیز در کشور ما می توانند در عرصه انتخابات و تصمیم گیری مشارکت کنند و یک جایگاه ویژه برای خود ایجاد کنند تا بتوانند اصلاحاتی در قوانین مربوط به زنان انجام دهند. آنها اگر بتوانند پیشرفت کنند، تصمیم گیرنده های خوبی در اجتماع هستند.

وی درباره اعضای مجلس دانش آموزی گفت: 25 نفر از جمع حاضر برای استان انتخاب خواهند شد و 5 نفر برای شرکت در هیئت رییسه به مجلس معرفی خواهند شد.

عدل لاله همچنین تأکید کرد: در این حوزه، جلسات مدور باید تشکیل شود و در پی آن تبادل نظر درباره‌ مشکلات، معضلات و ایده ها پیگیری شود و دانش آموزان بتوانند نظرات را ارائه کنند.

وی در ادامه جلسه به سوالات کاندیداها پاسخ داد و در زمینه های مختلف آنها را راهنمایی کرد.

مجلس دانش آموزی نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد

در ادامه علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴ در مراسم انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، یکی از معدود مجالس دانش آموزی است که با تبیین ساز و کارهای ارتباطی مختلف، در بستر فضای مجازی در زمان شیوع کرونا فعالیت آن تعطیل نشده است و فعالانه و پویا به فعالیت های مؤثر خود ادامه می دهد.

وی افزود: همچنین مجلس دانش آموزی به عنوان یک نهاد مشورتی خواسته های دانش آموزان را به مدیران و تصمیم سازان وزارت آموزش و پرورش انتقال می دهد.

ولی زاده ادامه داد: مجلس دانش آموزی شکلی از دانش آموز محوری را به نمایش می گذارد و نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد و نمادی از انسجام ملی و غرور دانش آموزان کشور است.

وی توضیحاتی درباره شورا و مجلس دانش آموزی ارائه داد و از آنها درخواست کرد تا ضمن معرفی خود و اعلام کمیسیون پیشنهادی خود، از ایده ها و طرح های خود رونمایی کنند.

در پایان مراسم هم ضمن اعلام آرا، توسط مدیر سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، از زحمات و کوشش های نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.


*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار