در راستای کمک‌های مومنانه انجام شد

اهدای ۲۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان در منطقه ۱۴

تهران (پانا) - سپاه پاسداران ناحیه محلاتی با همکاری مسجد امام حسن مجتبی(ع)، با هدف گره‌گشایی از کار نیازمندن، اقدام به اهدای ۲۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۲۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان در منطقه ۱۴

عاطفه ذوالفقاری؛ فرمانده بسیج پایگاه راکعه مسجد امام حسن مجتبی(ع)در گفت و گو با پانا گفت: دستگیری و انفاق به نیازمندان، بلا و مصیبت‌های مختلف را از انسان دور می‌کند و با انفاق هفتاد بلا از انسان رفع می‌شود؛ پس برای از بین رفتن ویروس کرونا و نجات جامعه بشری از خطرات این ویروس، دستگیری از نیازمندان و انفاق، از شیوه‌های عملی مقابله با این ویروس، در کنار پایبندی به دستورالعمل های بهداشتی است. بر اساس آموزه های قرآنی اگر امت اسلامی به عنوان امت واحد عمل کند، مشکلی در جامعه نخواهد بود که قابل حل نباشد، از این رو، مهمترین راهکار برای حل مشکلات جامعه اسلامی در شرایط کنونی همکاری و همدلی است. به همین منظور سپاه پاسداران ناحیه محلاتی، با همکاری خیرین نیک نام محل، به توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین حوزه های هفتگانه جهت اهدا به مددجویان کردند.

وی ادامه داد: از آنجا که مسجد امام حسن‌مجتبی(ع)، به‌عنوان مسجدی فعال در زمینه کمک به هم نوعان، سازندگی، رفع مشکلات معیشتی مددجویان شناخته می شود، سپاه حوزه محلاتی بر آن شد، تا گوشه ای از این بسته های معیشتی در مسجد امام حسن مجتبی با همکاری مردم دلسوز و فداکار به نمایش گذاشته شود و بین حوزه های تابع هفتگانه اهدا شود. از این بسته ها، با حضور معاونت ناحیه محلاتی و مسئول فرماندهی بسیج سازندگی گزارشی تهیه شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: هر بسته معیشتی شامل: ۱۰ کیلو برنج، دو بسته ماکارونی، روغن، حبوبات (عدس، لپه)، دو عدد مرغ، ماسک و دعای سجادیه بود و از جایی که مردم داری و مردم یاری از اولیت مأموریت های بسیج و سپاه است، رزمایش کمک های مؤمنانه در طرح حاج قاسم سلیمانی با اهتمام ویژه، عزم جدی در نواحی هفت گانه با مشارکت خیرین و بسیجیان جهادی تداوم دارد چرا که نهضت بزرگ کمک‌های مؤمنانه که با تدبیر حکیمانه و نورانی مقام معظم رهبری در سراسر کشور کلید خورد، در امتداد منش و سیره ائمه اطهار (ع) و شهدا است‌.

وی اظهار کرد: آگاهی بر احوال فقرا و نیازمندان و گره گشایی از کار خلق با فلسفه خلقت که همان کرامت و مهربانی نسبت به مخلوقات است گره خورده است و از آنجایی که انفاق و کمک به نیازمندان نسخه معنوی هر بحرانی است و تجلی گری ایمان مؤمن است. چه بهتر که، بسیج و سپاه در تمامی این صحنه ها در کنار مردم حضور به موقع داشته و جایگاه های ارزشمند خود را در بین مدد جویان حفظ کنند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: در ماه جمادی الثانی، فرهنگ کمک و همدلی که برگرفته از فرهنگ ناب ائمه اطهار علیهم السلام است و مانند چشمه زلال، جسم و روح جامعه را تطهیر می کند، توسط بسیجیان پای کار ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه امسال، سال حل مشکلات است با استفاده از ظرفیت تمام ارکان نظام، خیرین با تمام توان در کنار مردم و خدمت به آن ها با توجه به اصل حفظ آبروی آنان، خواهیم بود و به صورت ابتکاری پویش های خلاقانه متعددی مثل: پویش نذر سلامت، احسان، رزمایش کمک مومنانه و ...در قالب و نهضت یاری رسانی به مدد جویان انجام خواهد گرفت.

وی در آخر بیان کرد: پرچم پر عزت جهاد، با همت بسیجیان مؤمن و انقلابی در هر گوشه ای از این استان برافراشته شده است و در تمامی بحران ها، سختی ها، گروه جهادی بسیج، تهدید ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و معنویت را در جامعه ارتقا خواهد داد.

*خبرنگار دانش‌آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار