زنده نگه‌داشتن راه شهدا، ترویج فرهنگ صبر و ایثار است

شهرری(پانا) - مدیرآموزشگاه ندای فاطمه(س) ناحیه دو شهرری، با تاکید بر زنده نگه‌داشتن راه شهدا گفت خانواده‌های شهدا بدون ذره‌ای چشم داشت نگاهی رو به جلو داشتند و سرنوشت فرزندان و همراهان آنها را با جان پذیرفته بودند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
زنده نگه‌داشتن راه شهدا، ترویج فرهنگ صبر و ایثار است

فاطمه فیاض مدیر آموزشگاه شاهد ندای فاطمه در حاشیه آیین تکریم مادران و همسران شهدا و وداع با پیکر مطهر شهید گمنام به خبرنگار پانا اظهار کرد: در 22 اسفند سال 58 درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چنین روزی امام خمینی (ره) دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و این روز با نام و یاد خاطره شهیدان ثبت شد.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت خون فرزندان این مرز و بوم درکف خیابان‌ها جاری بود و شهیدان با جانفشانی جامعه ایران را به حرکت در آوردند، تصریح کرد: شهیدان فرزندان جامعه ما بودند و اصلی ترین سرمایه و جان خود را برای ملت و فرزندان جامعه‌ی خویش ایثار کردند.

فیاض با بیان اینکه وقتی جامعه‌ای می میرد رشد و تغییر نمی کند، افزود: این جامعه رو به تعالی و سعادت نمی رود و در برابر ستم و استبداد تعظیم می کند. در این بین انسان‌های وارسته ای نیز هستند که در برابر ظلم و ستم می ایستند و با نثار خون خویش جامعه را سربلند و به شوق می آورند.

او با بیان اینکه جامعه‌ ما مرهون خون شهیدان است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن آثاری از خودگذشتگی و ایثار نباشد آن جامعه‌ای ظلمانی است. راه خدا راه سعادت است و شهیدان از جان خویش گذشتند تا راه را برای ما و جامعه‌ی بشری روشن نگه دارند.

وی تأکید کرد: ما باید مقام شهیدان را مورد تکریم و تعظیم قرار دهیم و زنده نگاه داشتن راه شهدا، ترویج فرهنگ صبر و ایثار است.

شایان ذکر است در این مراسم فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری شرکت داشتند.

خبرننگار: فاطمه سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار