با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران انجام شد؛

تجلیل از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش منطقه 19

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه19، تبیین هدف خلقت و رسیدن انسان به کمال مطلوب را مهم‌ترین بحث تربیت دانست و تاکید کرد تمام عوامل تربیت باید روی آن تمرکز کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش منطقه 19

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در دفتر هادی حنیف نیا؛ مدیر منطقه از تلاش های وی و همچنین مهدی شاملو؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه به خاطر فعالیت های قرآنی تجلیل کرد.

نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در این دیدار با اظهار رضایت از اقدام های موثر و عملی آموزش و پرورش منطقه در گسترش و تعالی فرهنگ قرآن، عترت و نماز بیان کرد: تنها راه رسیدن انسان به مکارم اخلاقی در بعد نظری و عملی و نیز سعادت انسان ها، اقامه نماز و پیروی از سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام است و از این رو ما مسئولین و معلمین وظیفه داریم تا در راستای ترویج شعائر مذهبی و نشر و تعمیق بخشی فرهنگ قرآنی از هیچ کوششی برای دانش آموزانمان دریغ نکنیم.

حنیف نیا نیز در این نشست ضمن سپاسگزاری از حسن توجه رئیس و مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران، از تلاش های مجموعه همکاران فعال در این حرکت ارزشمند و خداپسندانه در منطقه قدردانی کرد و با اشاره به آیه:" اُتْلُ مَآ أُوْحِىَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ " (آیه 45 سوره عنکبوت) دستور صریح قرآن به اقامه نماز و عمل به دستورات قرآنی را یکی از نمونه آیاتی در این زمینه دانست و گفت: خداوند دوست دارد و امر می کند که از راه صحیح و اقامه نماز بندگانش با خداوند سخن بگویند.

وی افزود: تبیین هدف خلقت و رسیدن انسان به کمال مطلوب در این مقوله مهمترین بحثی است که تمام عوامل تربیت باید روی آن تمرکز کنیم،مگر نه این است که فلسفه وجودی بعثت پیامبر اکرم (ص) رسیدن انسان به مکارم اخلاقی در بعد نظری و عملی بود. بنابراین تبیین فلسفه وجودی رسالت پیامبر به ویژه تبیین دو میراث گرانبهای پیامبر (ص) برای دانش آموزانمان در مسیر تربیت بسیار راهگشا خواهد بود.

حنیف نیا افزود: اگر دانش آموزان ما برای رسیدن به مفهوم کمال به این باور برسند که اطاعت از قرآن و اهل بیت علیهم السلام تنها راه نجات بشر از گمراهی ها و رسیدن به سعادت واقعی است و بهترین راه عملی رسیدن به این سعادت اقامه نماز است، ما به اهداف خود خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار