آسمان کدام استان ها برفی می‌شود؟

تهران(پانا) - سازمان هواشناسی از ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آسمان کدام استان ها برفی می‌شود؟

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق،‌ شرق، جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی،‌ بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است. در شرق خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ جنوب اصفهان،‌ نیمه شمالی فارس، بوشهر،‌ شرق هرمزگان،‌ غرب یزد،‌ برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت. در شمال غرب،‌ غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر به‌طور پراکنده و متناوب برف و باران می‌بارد.

در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. فردا یکشنبه بارش‌ها در جنوب،‌ جنوب شرق، شرق،‌ شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب، در شمال غرب،‌ غرب،‌ سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین،‌ البرز و غرب تهران بارندگی‌ها تقویت می‌شود. شدت بارش‌های فردا برای جنوب آذربایجان غربی،‌ غرب کردستان، جنوب اردبیل، گیلان،‌ نیمه جنوبی فارس،‌ کرمان،‌ هرمزگان، جزایر شرق خلیج‌ فارس،‌ تنگه هرمز و خراسان جنوبی است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در غرب اصفهان، و جنوب غرب کشور این وضعیت ادامه خواهد داشت. شدت بارش‌ها برای شرق گیلان،‌ غرب مازندران،‌ شمال زنجان،‌ کردستان،‌ کرمانشاه،‌ لرستان،‌ شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، جنوب شرق فارس،‌ شرق هرمزگان و جزایر خلیج‌ فارس است.

سه‌شنبه سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب،‌ جنوب شرق و شرق کشور فعال است و علاوه بر آن در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش خفیف برف و باران،‌ وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب کشور بارش برف در شمال غرب،‌ استان‌های کرمانشاه،‌ شمال ایلام و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، جنوب غرب،‌ مرکز و شرق کشور نیز کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار