مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت:

برف و کولاک استان قزوین را فرامی‌گیرد

قزوین (پانا) - مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی بارش برف و کولاک خبر داد و گفت بارش برف و کولاک از صبح دوشنبه با بعدازظهر سه‌شنبه کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برف و کولاک استان قزوین را فرامی‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان قزوین، یوسف شیخ‌الملوکی مدیر کل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی مرکز پیش‌بینی این سازمان درباره بارندگی و بارش برف و کولاک خبر داد و اظهار کرد: بارش برف و کولاک از صبح دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد و از صبح سه‌شنبه تا پایان هفته هم به خاطر ماندگاری هوای سرد شاهد یخبندان در کلیه معابر عمومی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا سه‌شنبه 28 دی‌ماه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو شاهد افزایش ابر و در پاره‌ای از مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. اما از فردا تا بعدازظهر سه‌شنبه با گذر سامانه بارشی ناپایداری‌ها از گسترش بیشتری برخوردار بوده و برای اکثر مناطق استان قزوین بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین از دوشنبه در مناطق غربی و از سه‌شنبه در کلیه نقاط استان قزوین شاهد وزش باد شدید خواهد بود که سبب ایجاد کولاک در گردنه‌های برف‌گیر خواهد شد. در ضمن به لحاظ دمایی همچنان روند کاهش محسوس دما ادامه دارد و از سه‌شنبه تا پایان هفته یخبندان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بنابراین از فردا صبح شاهد لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد در محورهای مختلف مواصلاتی استان قزوین خواهیم بود و احتمال انسداد مسیرهای کوهستانی و روستایی بسیار بالاست. در ضمن دید افقی هم کاهش خواهد یافت و با توجه به وقوع یخبندان باید هم‌استانی‌ها برای تردد در درون شهر احتیاط لازم را رعایت کرده و فاصله طولی خودروها را رعایت کنند.

صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری ممنوع

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه بر لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت ضرورت هم باید نکات ایمنی رعایت شود و خودروها به وسایل زمستانی به ویژه رنجیرچرخ تجهیز شوند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به شدت خودداری کنند؛ چرا که متأسفانه برخی افراد این هشدار را جدی گرفته و دیروز در برف‌های کوه‌های الموت برای مدتی ناپدید شدند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف حامل‌های انرژی ادامه داد: همچنین در بخش‌های خدمات شهری، راهداری و کشاورزی هم باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و جاده‌ها و همچنین مقابله با سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار